Resultaat 131 - 140 (van 264)

• Cursus Veilig online Bekijk details

4 november 2022

Let op fraude op internet! Je hoort allerlei verhalen over internetfraude, via onveilige websites, WhatsApp, sms of sociale media. Maar als je weet waar je op moet letten, ben je veiliger online. Dat leer je in de praktische cursus ‘Veilig online’, een cursus voor iedereen die veiliger wil internetten. De cursus bestaat uit twee dagdelen.

• Reis mee met Voorleesclub de Verhalenkoffer Bekijk details

4 november 2022

Voorleesclub de Verhalenkoffer is van start gegaan en reist verder! Om de twee weken is het mogelijk om aan te schuiven, te komen luisteren en mee te praten over mooie thema’s aan de hand van bijzondere boeken. De eerstvolgende bijeenkomst vindt plaats op 15 november van 10.30 tot 11.45 uur in bibliotheekvestiging Rijnsburg.

• Ukkie-uurtje: Kikker in de kou Bekijk details

4 november 2022

De bibliotheek is er voor iedereen, en dus ook voor onze jongste bezoekers! Kinderen van 0 tot en met 4 zijn op dinsdag 22 november samen met hun ouders van harte welkom in de Makersplaets om lekker te luisteren naar een prentenboekverhaal en mee te doen aan een leuke activiteit.

• Drijfhout en Flessenpost: Vertellers aan Zee Bekijk details

27 oktober 2022

Verhalenvertellers Ton Hetebrij en Piet Rovers komen naar de bibliotheek! Verzamel allemaal op woensdag 16 november om 14.30 uur rond het haardvuur in de Hoofdbibliotheek en luister naar de mooiste verhalen. Kinderen, ouders en grootouders: iedereen in de leeftijd van 8 tot 88 jaar is van harte welkom!

• Workshop Bloxels Bekijk details

21 oktober 2022

Kom jij ook naar de workshop Bloxels op dinsdag 8 november in de Makersplaets van Bibliotheek Katwijk? Ben je tussen de 8 en 12 jaar oud, dan ben je van 15.30 en 16.45 uur welkom om je eigen game te bouwen met Bloxels!

• Nederland Leest 2022 Bekijk details

21 oktober 2022

Eén boek, duizend gesprekken

• Mad Science workshop Statische Elektriciteit Bekijk details

14 oktober 2022

Vrijwel iedereen heeft wel eens een schok gekregen zonder dat er een elektrisch apparaat of stopcontact in de buurt was, bijvoorbeeld van de trampoline of glijbaan. Maar hoe kan dat? Tijdens de Mad Science workshop Statische Elektriciteit gaan kinderen op onderzoek uit! Nieuwsgierige en leergierige kinderen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar mogen op woensdag 2 november van 15.00 tot 16.00 uur meedoen aan deze workshop in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek.

• Gelukkig hebben we het IDO Bekijk details

14 oktober 2022

Tegenwoordig moet je zaken steeds vaker digitaal regelen, vooral overheidszaken. Denk bijvoorbeeld aan de digitale Berichtenbox van MijnOverheid en zaken als DigiD, huur- en zorgtoeslag of studiefinanciering. Er zijn zo’n 4 miljoen Nederlanders die moeilijk of niet kunnen omgaan met die digitale overheid. Deze groep is divers; het gaat om ouderen, nieuwkomers en laaggeletterden, maar ook om jongeren.

• Voorleesclub de Verhalenkoffer Bekijk details

14 oktober 2022

Bibliotheek Katwijk organiseert in samenwerking met het Welzijnskwartier de tweewekelijkse voorleesclub de Verhalenkoffer. Geniet u ook zo van verhalen en gedichten? En houdt u ervan om hierover in gesprek te gaan? Dan is de Voorleesclub iets voor u! We starten op dinsdagochtend 1 november om 10.30 in de Burgt in Rijnsburg.

• Cursus Digisterker Bekijk details

14 oktober 2022

DigiD en online overheid wordt steeds belangrijker

Paginanavigatie