Mad Science workshop Statische Elektriciteit

Gepubliceerd op: 14 oktober 2022 12:18

Vrijwel iedereen heeft wel eens een schok gekregen zonder dat er een elektrisch apparaat of stopcontact in de buurt was, bijvoorbeeld van de trampoline of glijbaan. Maar hoe kan dat? Tijdens de Mad Science workshop Statische Elektriciteit gaan kinderen op onderzoek uit! Nieuwsgierige en leergierige kinderen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar mogen op woensdag 2 november van 15.00 tot 16.00 uur meedoen aan deze workshop in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek.

Kinderen experimenteren tijdens deze les met statische elektriciteit die ontstaat door wrijving. Hiervoor maken ze gebruik van huis-tuin-en-keukenmateriaal, maar ook met een heuse Van De Graaff generator. Wiens kapsel kunnen we veranderen in dat van Albert Einstein door middel van statische lading? Wat zijn geleiders, isolatoren en stroomkringen? Ontdek het tijdens de Mad Science workshop Statische Elektriciteit!

Meedoen?
Wie wil meedoen aan de Mad Science workshop Statische Elektriciteit is welkom op woensdag 2 november van 15.00 tot 16.00 uur in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek. Er kunnen 20 kinderen meedoen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar. Deelname: € 6,- per persoon. Kaarten zijn te koop via Activiteiten op www.bibliotheekkatwijk.nl én in de bibliotheekvestigingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.