Resultaat 111 - 120 (van 264)

• Voorleesuurtje in de HEMA Bekijk details

22 december 2022

De HEMA Taatedam en Bibliotheek Katwijk werken samen om een gezellig voorleesmomentje aan te bieden voor ouders en hun jonge kinderen. Elke eerste woensdag van de maand beginnen we om 10.00 uur en de volgende bijeenkomst vindt plaats op 4 januari.

• Tweedelige cursus Stop-motion film maken Bekijk details

22 december 2022

En… actie! Schrijf je nu in voor deze leuke tweedelige cursus in de Hoofdbibliotheek. Op dinsdag 3 en woensdag 4 januari leer je in twee ochtenden alles over het maken van een stop-motion filmpje.

• Aangepaste openingstijden tijdens de feestdagen Bekijk details

22 december 2022

Tijdens de feestdagen in december is Bibliotheek Katwijk op andere tijden geopend dan gewoonlijk.

• Spellenmiddag Bekijk details

9 december 2022

De bibliotheek organiseert samen met de Readshop Rijnsburg een leuke spellenmiddag! Kinderen van 8 t/m 12 jaar zijn van harte welkom om lekker mee te komen spelen op vrijdag 30 december om 14.00 uur in de Hoofdbibliotheek. Het maakt niet uit of je ervaring hebt met een spel of niet: wij zorgen voor de spellen en de uitleg, jullie voor de gezelligheid!

• Break-in box Landgoederen Bekijk details

9 december 2022

Los jij graag puzzels op? Bij de Break-in Box ‘Landgoed Welbehagen’ onderzoek je het verdwenen Landgoed Welbehagen. Een Break-in box is een soort omgekeerde Escape Room: je moet er namelijk niet uit, maar ín zien te komen. Aan de hand van puzzels en het kraken van codes moet je de kist open zien te maken. Speel de Break-in box op 27 december in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever of op 28 december in de Hoofdbibliotheek. We starten om 10.30 uur en eindigen om 11.30 uur.

• Twee nieuwe scholen met dBos Bekijk details

9 december 2022

Sinds 2013 doen steeds meer scholen in Katwijk mee met de Bibliotheek op school. Zo ook de Mr. J.J.L. van der Brugghenschool en SBO De Windvang: zij hebben onlangs officieel hun handtekening gezet onder de samenwerkingsovereenkomst met Bibliotheek Katwijk.

• Workshop CoSpaces en VR Bekijk details

9 december 2022

Heb je nog geen plannen voor de kerstvakantie? Kom naar de bieb op dinsdag 27 december van 10.15 tot 12.00 uur! We hebben een ontzettend leuke workshop op de agenda staan. Kinderen in de leeftijd van 9 t/m 12 jaar mogen de magische wereld van Virtual Reality ontdekken met behulp van het programma CoSpaces. Een klein beetje ervaring met zelf programmeren is handig.

• Workshop programmeren met Micro:bit Bekijk details

5 december 2022

Met de micro:bit kan je kennis maken met programmeren. Je maakt een bouwwerk en vervolgens stuur je dit aan met de Micro:bit. Zie je eigen werk tot leven komen! Kom op dinsdag 20 december van 15.45 tot 17.00 uur naar de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek en ga lekker aan de slag!

• Boekverkoop Bekijk details

25 november 2022

Vanaf vrijdag 16 december t/m vrijdag 30 december kunnen bezoekers van de bibliotheek weer lekker komen snuffelen tussen de materialen die uit de collectie van de bibliotheek gehaald zijn.

• Workshop Illustratie: maak je eigen kerstversiering! Bekijk details

25 november 2022

Het is bijna kerstmis en dat betekent natuurlijk ook dat de kerstboom weer opgetuigd kan worden. Slingers, kaarsjes, kerstballen, kerstengelen, je kan het zo gek niet bedenken of het kan de boom in. Kom donderdag 15 december van 18.30 tot 19.45 uur naar de workshop Illustratie: maak je eigen kerstversiering in de Hoofdbibliotheek.

Paginanavigatie