Resultaat 151 - 160 (van 264)

• Theatervoorstelling Marnick 'Ezel en Leeuw gaan kamperen' Bekijk details

15 september 2022

‘Gi-Ga-Groen’ is het thema van de Kinderboekenweek en wat is nou groener dan kamperen in de natuur? Dat is wat Ezel van het Marnicktheater ook dacht! Kinderen van 4 tot en met 7 jaar zijn van harte uitgenodigd om op zaterdag 8 oktober te komen genieten van de kindertheatervoorstelling ‘Ezel en Leeuw gaan kamperen’, gespeeld door het Marnicktheater. Dit kan om 10.15 uur in de Hoofdbibliotheek of om 12.00 uur in bibliotheek Hoornes/Rijnsoever.

• Gi-ga-groen startfeestje! Bekijk details

15 september 2022

De Kinderboekenweek start op woensdag 5 oktober. Dit luiden we natuurlijk feestelijk in! Er is van 14.30 tot 16.00 uur een hoop te doen in de Hoofdbibliotheek. Iedereen is van harte welkom en er is een gratis inloop, dus kom vooral langs en laat je onderdompelen op dit Gi-ga-groene feestje!

• Gi-ga-groen slotfeestje! Bekijk details

15 september 2022

Om deze Gi-ga-groene Kinderboekenweek op een kleurrijke en vrolijke manier af te sluiten, organiseert de bibliotheek op zaterdag 15 oktober van 14.00 tot 15.30 uur een Gi-ga-groen en gaaf slotfeest. Meneer Anansi (Wijnand Anansi Stomp) viert het feestje met ons mee en kinderen mogen ook lekker komen knutselen. Iedereen is van harte welkom in de Hoofdbibliotheek.

• Minecraft Challenge: bouw een waanzinnige boomhut Bekijk details

15 september 2022

Het boekenweekgeschenk van de Kinderboekenweek 2022 is De Waanzinnige Boomhut Verhalen van Andy Griffiths en Terry Denton. Laat je inspireren door deze waanzinnige verhalen en bouw je eigen Waanzinnige Boomhut in Minecraft. Kinderen van 9 tot en met 14 jaar kunnen op zaterdag 8 oktober van 13.00 tot 15.30 uur in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek aan de slag met deze Gi-ga-groene Minecraft-challenge.

• Knutselmiddag in het thema Gi-ga-groen in Rijnsburg Bekijk details

15 september 2022

Speciaal voor kinderen uit Rijnsburg wordt er op woensdagmiddag 12 oktober van 14.30 tot 16.00 uur in de Burgt een Gi-ga-groene knutselmiddag georganiseerd. Wat is er nou Gi-ga-groener dan knutselen met gevonden voorwerpen uit de natuur? Onder begeleiding van bibliotheekmedewerker Cleo ga je aan de slag. De toegang is helemaal gratis, dus kom lekker binnenlopen en knutsel mee!

• Voorleesuurtje en knutselen in thema Gi-Ga-Groen Bekijk details

15 september 2022

Ben jij tussen de 4 en 8 jaar oud ? Hou jij ook zo van voorgelezen worden? En ben je ook nog eens een echte knutsel-kanjer? Kom dan op woensdag 5 oktober van 15.00 tot 16.00 uur naar bibliotheekvestiging Hoornes/Rijnsoever. Onze collega Petra heeft de allermooiste voorleesstem en bedenkt de leukste knutsel-activiteiten, helemaal in het Gi-Ga-Groene thema. Er worden twee prentenboeken voorgelezen en leuke liedjes gezongen. En natuurlijk is er ook lekkere limo en vers fruit!

• Filmmiddag over een bijzondere bij Bekijk details

15 september 2022

Kom naar de filmmiddag op woensdag 5 oktober om 14.00 in het Dorpshuis in Valkenburg. Duik in de wereld van de beroemdste bij op aarde en beleef een bij-zonder bijen-avontuur. Er is plek voor iedereen en je hoeft geen kaartje te kopen. Wij hebben er zzzzzzzzuper veel zzzzzzin in! Jij ook?

• Wonderlijke Natuurweetjes - speurtocht Bekijk details

15 september 2022

Tijdens de Kinderboekenweek kan je in bibliotheekvestigingen Rijnsburg, Hoornes/Rijnsoever, Valkenburg en de Hoofdbibliotheek gedurende de hele Kinderboekenweek meedoen aan een super gave speurtocht. Leer meer over de leukste en gekste natuurweetjes en test je kennis met de waar of niet-waar vragen. En natuurlijk kun je een super gave prijs winnen… Vraag de bibliotheekmedewerkers om een speurtocht-formulier en speuren maar!

• Theatervoorstelling DeepDeep 'Dat wil ik zien!' Bekijk details

15 september 2022

Kom samen met je kind tijdens de Kinderboekenweek naar de Gi-ga-groene voorstelling ‘Dat wil ik zien!’ van kindertheatergroep Deepdeep, vol fantasie, muziek en weetjes. De voorstelling is te zien op zaterdag 15 oktober om 10.30 uur in het Dorpshuis in Valkenburg en geschikt voor kinderen van 3 tot en met 8 jaar.

• Escape Game Groene Helden Bekijk details

15 september 2022

Het escape-spel Groene Helden van het Dierenrijk past perfect bij het thema van de Kinderboekenweek: ‘Gi-ga-groen!’ Kinderen van 9 tot en met 12 jaar zijn op dinsdag 11 oktober van 15.45 tot 17.00 uur in de Hoofdbibliotheek of op vrijdag 14 oktober van 15.45 tot 17.00 uur in bibliotheek Hoornes/Rijnsoever welkom om samen een weg door deze spannende escape game vol onverwachte klimaathelden, verrassingen, puzzels en raadsels te banen.

Paginanavigatie