Resultaat 141 - 150 (van 264)

• Filmavond over komisch waargebeurd verhaal Bekijk details

14 oktober 2022

Er staat weer een gezellige, ontspannende filmavond op de planning! Op woensdag 9 november kijken we een lichtvoetige Britse komedie. In dit onwaarschijnlijke maar waargebeurde verhaal weet een Londense taxichauffeur een kostbaar schilderij te stelen uit de National Gallery. Maar met welk doel? Is dit rechtvaardige diefstal, of niet?

• Kinderfilmmiddag in het Dorpshuis Valkenburg Bekijk details

14 oktober 2022

Er staat weer een leuke filmmiddag op het programma! Kinderen vanaf 6 jaar zijn op 2 november van harte welkom in de brasserie van het Dorpshuis Valkenburg. De film duurt iets meer dan anderhalf uur. We beginnen om 14.00 uur. Kom je ook kijken?

• Spellenavond in de bieb Bekijk details

14 oktober 2022

De bibliotheek organiseert samen met de Readshop Rijnsburg een gezellige spelletjesavond. Je bent van harte welkom om lekker mee te komen spelen op donderdag 3 november om 19.30 uur in de Hoofdbibliotheek. Het maakt niet uit of je ervaring hebt met een spel of niet: wij zorgen voor de spellen, de uitleg en een consumptie, jullie voor de gezelligheid!

• Lezing Thom Hoffman Bekijk details

14 oktober 2022

Acteur, fotograaf en auteur Thom Hoffman (bekend van o.a. Zwartboek) komt vertellen over zijn zoektocht naar de verborgen waarheid van het voormalig Nederlands-Indië. Hij schreef er het indrukwekkende boek Indië, betovering en desilussie over, dat vanaf 25 oktober in de boekhandels ligt. Kom op woensdag 16 november om 19.30 uur naar de Hoofdbibliotheek en geniet van deze primeur mét persoonlijke anekdotes.

• Kom bouwen en programmeren in de Makersplaets Bekijk details

23 september 2022

In de maand oktober zijn er verschillende bouw - en programmeer activiteiten te doen in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek. Houd je enorm van bouwen, maar wil je jouw bouwwerk ook tot leven zien komen? Meld je dan snel aan, want er zijn maar een aantal plaatsen beschikbaar.

• Filmavond in de Katwijkse Duurzaamheidsweek Bekijk details

23 september 2022

In de Katwijkse Duurzaamheidsweek presenteren wij een spraakmakende en ontroerende documentaire over het leven en het werk van een wereldberoemde milieuactiviste. Iedereen is op woensdag 12 oktober om 20.00 uur van harte welkom in de theaterzaal in Valkenburg. Er zal koffie en thee geschonken worden.

• Filmavond Plus over adellijke familie Bekijk details

23 september 2022

Bibliotheek Katwijk biedt woensdagavond 5 oktober om 19.30 uur weer een heerlijke filmavond aan, dit keer in het teken van de Week van de Ontmoeting. Op het menu: een bont kostuumdrama over een adellijke familie uit Engeland, gesitueerd in de roerende jaren 20, inclusief een hapje en drankje van Smaakcreatie.

• Interview met Annejet van der Zijl Bekijk details

23 september 2022

In de Maand van de Geschiedenis wordt Annejet van der Zijl, één van de meest bekende literaire non-fictie auteurs, door Ivan Borghstijn geïnterviewd over haar laatste boek. Dit werk, de transatlantische familiekroniek Fortuna’s Kinderen schreef zij naar aanleiding en als uitbreiding van het Boekenweekgeschenk 2020, Leon en Juliette. Zo worden literatuur en geschiedenis met elkaar verweven op een boeiende avond op woensdag 19 oktober vanaf 20.00 uur in de Hoofdbibliotheek. Wees van harte welkom.

• Lezing Jaap Tielbeke Bekijk details

22 september 2022

Op 10 oktober zal klimaatjournalist en redacteur Jaap Tielbeke een lezing verzorgen in het kader van de Katwijkse Duurzaamheidsweek. We starten om 20.00 uur in de Hoofdbibliotheek en er is gelegenheid om vragen te stellen. Jaap Tielbeke (1989) is klimaatjournalist en redacteur van De Groene Amsterdammer. Hij schreef de boeken Een beter milieu begint niet bij jezelf (2020) en We waren gewaarschuwd (2022). Hij komt 10 oktober, op de dag van de Duurzaamheid, een lezing geven over deze twee werken. Daarnaast...

• Workshop: Moestuinieren voor kinderen Bekijk details

15 september 2022

Hoe ziet jouw appel eruit als hij nog maar een zaadje is en wat heeft de koffie van papa en mama te maken met jouw eten? Kom leren over moestuinieren en plant samen met bibliotheekmedewerkster én moestuin fan Melanie je eigen wintersla!

Paginanavigatie