Resultaat 231 - 240 (van 260)

• Workshop Minecraft: Bouw een Romeins fort Bekijk details

31 januari 2022

Hoe ziet een Romeins fort er eigenlijk uit? Wat is de Limes nu precies? En wat heeft dat te maken met die beroemde Peutinger kaart uit het Katwijks Museum? Bibliotheek Katwijk organiseert in de voorjaarsvakantie voor kinderen van 9 t/m 12 jaar een workshop ‘Minecraft: Bouw een Romeins fort’ in de Makersplaets van de Hoofdbieb. Op dinsdag 1 maart van 10.00 tot ongeveer 13.00 uur duiken we met deze digitale workshop in de Romeinse geschiedenis en de bouw van een Romeins fort.

• Filmavond met hartverwarmende zingende vissers Bekijk details

27 januari 2022

Tijdens de filmavond van Bibliotheek Katwijk in februari staat een geweldige film geprogrammeerd die zich afspeelt in een klein vissersplaatsje in Cornwall. Schrijf ‘m direct maar in de agenda: op woensdag 23 februari om 19.30 uur wordt het in de Hoofdbibliotheek genieten van een echte feelgoodfilm waar je vrolijk van wordt.

• Mad Science workshop: Tijd voor slijm Bekijk details

27 januari 2022

Nieuwsgierige en leergierige kinderen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar kunnen op woensdag 23 februari van 15.00 tot 16.00 uur in actie komen als scheikundige in de dop. In de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek staat dan een workshop van Mad Science op het programma over polymeren: tijd voor slijm.

• 'Monster' voorstelling voor kleuters in Valkenburg én Hoornes Bekijk details

27 januari 2022

Tijdens de Media Ukkie Dagen (25 maart t/m 1 april), waarin er aandacht is voor mediaopvoeding van jonge kinderen, biedt Bibliotheek Katwijk een leuke interactieve voorstelling aan van het Marnick theater. De voorstelling gaat over het prentenboek ‘Maar eerst ving ik een monster’ en wordt gespeeld op zaterdag 26 maart om 10.30 uur in het Dorpshuis Valkenburg én om 13.30 uur in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever. Geniet met je kindje (2 t/m 5 jaar) van het spannende verhaal en doe lekker mee!

• Kinderfilmmiddag in Brasserie Het Dorpshuis Valkenburg Bekijk details

27 januari 2022

Op de eerste woensdagmiddag in februari (2 februari dus) staat er weer een filmmiddag op het programma in de brasserie van Het Dorpshuis Valkenburg. Bibliotheek Katwijk zorgt, in samenwerking met Sportbedrijf Katwijk, voor een leuke familiefilm. De film duurt 1 uur en 45 minuten en is geschikt voor kinderen van 6 jaar en ouder. We beginnen om 14.00 uur. Kom je ook?

• Kinderfilmmiddag in brasserie Het Dorpshuis Valkenburg Bekijk details

25 januari 2022

In de voorjaarsvakantie staat er op woensdagmiddag 2 maart een filmmiddag op het programma in de brasserie van Het Dorpshuis Valkenburg. Bibliotheek Katwijk zorgt, in samenwerking met Sportbedrijf Katwijk, voor een leuke en avontuurlijke kinderfilm. De film duurt bijna anderhalf uur en is geschikt voor alle leeftijden. We beginnen om 14.00 uur. Kom je ook?

• Gratis hulp bij belastingaangifte Bekijk details

18 januari 2022

Heb je hulp nodig bij het invullen van je belastingaangifte? Kom dan naar het Spreekuur Belastinghulp in het digiTaalhuis van Bibliotheek Katwijk aan de Hoorneslaan. De studenten van de Leidse Rechtswinkel helpen je er graag. De hulp is gratis maar vooraf aanmelden is nodig.

• Workshop: met de 3D-printer Bekijk details

13 januari 2022

Dat wordt een leuke dinsdagmiddag met de workshop 3D-printer op 22 februari in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek. Van 15.30 tot 16.45 uur kunnen kinderen van 8 t/m 12 jaar met hun eigen fantasie de mogelijkheden van het 3D printen ontdekken en zien hoe de 3D-printer werkt. Wacht niet te lang met een kaartje kopen want er zijn maar acht plekjes.

• VoorleesVerrassingstas, speurtocht en leespods tijdens Voorleesdagen Bekijk details

13 januari 2022

Tijdens de Nationale Voorleesdagen (wo. 26 januari t/m za. 5 februari) krijgen leners bij het lenen van prentenboeken in de vestigingen van Bibliotheek Katwijk een leuke VoorleesVerrassingstas cadeau.

• Nationale Voorleesdagen met gratis inschrijven t/m 5 jaar Bekijk details

13 januari 2022

Van woensdag 26 januari tot en met zaterdag 5 februari 2022 vinden voor de 19e keer De Nationale Voorleesdagen plaats. Ruim een week lang is er extra aandacht voor voorlezen én prentenboeken. Het Prentenboek van het Jaar ‘Maar eerst ving ik een monster’ en de negen andere prentenboeken uit de Prentenboek Top 10 staan centraal tijdens de Voorleesdagen.

Paginanavigatie