Resultaat 191 - 200 (van 260)

• Openingsfeestje LEGO-muur in Makersplaets Bekijk details

17 mei 2022

Zin in een LEGO-feestje? Kom dan gezellig naar de opening van de enige echte LEGO-muur in de Makersplaets in de Hoofdbibliotheek op woensdag 1 juni van 14.00 tot 15.00 uur.

• Boekpresentatie 'Wolventijd' van schrijver Lysander Mazee Bekijk details

16 mei 2022

De Katwijkse schrijver Lysander Mazee presenteert op zaterdag 4 juni tussen 14.00 en 15.00 uur zijn pas verschenen debuutroman ‘Wolventijd’ in Hoofdbibliotheek Katwijk aan de Schelpendam. ‘Wolventijd’ is een spannend en meeslepend avontuur dat zich afspeelt in de late Vikingtijd en teruggrijpt naar de Noorse mythen en sagen. Iedereen is van harte uitgenodigd bij de boekpresentatie, een leuke korte lezing door de auteur en boekverkoop/signeren. De toegang is gratis.

• Gratis energiespreekuur Bekijk details

13 mei 2022

Wie tips en advies wil over het besparen van energie, kan vanaf 19 mei elke dinsdag en donderdag van 13.30 tot 15.30 uur naar het energiespreekuur komen in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever. Iedereen is welkom en kan voor hulp bij energiebesparing gratis terecht bij een ‘energiecoach’.

• Gratis muzikale voorstelling 'Coco kan het!' voor peuters/kleuters Bekijk details

12 mei 2022

‘Coco kan het!’, een gezellige muzikale voorstelling voor peuters en kleuters, is op 8 juni om 14.00 uur gratis in de Hoofdbibliotheek aan de Schelpendam bij te wonen. Loop lekker naar binnen, zoek een plekje met je kindje, swing mee en geniet van het verhaal van vogeltje Coco die niet durft te vliegen. Muziekschool Katwijk (met Lilian) en Bibliotheek Katwijk (met Evelien) brengen het verhaal op een interactieve manier met vertelplaten uit het gelijknamige prentenboek én superleuke muziek.

• Workshop Bloxels Bekijk details

10 mei 2022

Kinderen zijn gek op bouwen met Bloxels, een soort digitale ministeck. En dat is precies wat ze gaan doen in de workshop Bloxels op dinsdag 28 juni in de Makersplaets van Bibliotheek Katwijk. Ben je tussen de 8 en 12 jaar oud, dan ben je van 15.30 en 16.45 uur welkom om lekker aan de slag te gaan met… Bloxels!

• Zomerverkoop afgeschreven materialen Bekijk details

9 mei 2022

Vlak voor de zomervakantie verkoopt Bibliotheek Katwijk de afgeschreven materialen. Vanaf vrijdag 24 juni t/m zaterdag 9 juli kunnen bezoekers van de bibliotheek weer lekker grasduinen tussen de materialen die niet langer tot de collectie van de bibliotheek behoren.

• K&O-cursisten exposeren hun werk Bekijk details

5 mei 2022

‘Betoverend licht en meer…’ is de titel van de expositie die vanaf 20 mei te bezichtigen is in de Hoofdbibliotheek aan de Schelpendam. Cursisten van de Volksuniversiteit Katwijk tonen hun werk aan het publiek tijdens de openingsuren van de bibliotheek. Op 20 mei is tussen 16.00 en 17.00 uur de officiële opening van de expositie in de bieb waarvoor iedereen van harte is uitgenodigd.

• Onderzoek onder niet-leden Bekijk details

3 mei 2022

Wij voeren van 2 mei t/m 10 juli een onderzoek uit onder bibliotheekbezoekers die geen lid zijn van de bibliotheek. Dit om meer te weten te komen over de veranderende doelgroep van de bibliotheek. Help ons, vul de vragenlijst in (kost hooguit 5 minuten) en wie weet win je een leuke prijs! We verloten 2 Apple AirPods en 10 Bol.com bonnen van € 15,-.

• Workshop Makey Makey: maffe muziekinstrumenten maken Bekijk details

2 mei 2022

Weer zo’n leuke activiteit op dinsdagmiddag in de bibliotheek: op 21 juni van 15.30 tot 16.45 uur staat de workshop ‘Makey Makey: maffe muziekinstrumenten maken’ op het programma in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek. Kinderen van 8 t/m 12 jaar gaan dan aan de slag met MakeyMakey waarmee je functies van de computer kunt overnemen met 2 draadjes. En dat levert in dit geval verrassende muzikale dingen op….

• Kinderworkshop Green Screen: speel de hoofdrol in jouw eigen stripverhaal Bekijk details

2 mei 2022

Hoe leuk is het om de hoofdrol te spelen in jouw eigen stripverhaal! Op dinsdagmiddag 7 juni kan dat in de Makersplaets van de bibliotheek tijdens de workshop Green Screen. Kinderen van 7 t/m 12 jaar kunnen zich van 15.30 tot 16.45 uur helemaal uitleven en zelf bepalen hoe hun stripverhaal eruit ziet en welke rol ze daarin willen spelen… Alles kan!

Paginanavigatie