Programmeren met micro:bit

Gepubliceerd op: 8 februari 2022 14:31

Vervelen in de voorjaarsvakantie? Nergens voor nodig! Wat te denken van de workshop micro:bit die in 2 ochtenden (op woensdag 2 + donderdag 3 maart) in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek wordt gegeven. Van 10.15 tot 11.30 uur kunnen kinderen van 9 t/m 12 jaar spelenderwijs kennismaken met programmeren. Er kan van alles, maak bijvoorbeeld je eigen stappenteller. Welkom op deze leuke én educatieve activiteit in de bibliotheek.

Koop hier een kaartje voor deze workshop micro:bit

Aan de slag met micro:bit

Hoe leuk is het om te programmeren. De bibliotheek organiseert deze activiteit om kinderen te leren ontdekken wat de mogelijkheden van de micro:bit (een soort programmeerbare minicomputer) zijn. Programmeer de leukste dingen met dit minicomputertje. De eerste ochtend leer je de basis, de volgende ochtend ga je aan de slag om de ledlampjes of leuke geluidjes te programmeren. Het is één groot avontuur! Er kunnen 6 deelnemers meedoen dus geef je snel op!

Meedoen?

Zin om mee te doen aan deze leuke workshop micro:bit in twee ochtenden? Dat kan op 2 én 3 maart! Deelname: € 6,- (voor 2 ochtenden). Kaarten zijn te koop via de knop bovenaan dit bericht én in de bibliotheekvestigingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. De bibliotheek volgt de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.