Filmavond met hartverwarmende zingende vissers

Gepubliceerd op: 27 januari 2022 13:48

Tijdens de filmavond van Bibliotheek Katwijk in februari staat een geweldige film geprogrammeerd die zich afspeelt in een klein vissersplaatsje in Cornwall. Schrijf ‘m direct maar in de agenda: op woensdag 23 februari om 19.30 uur wordt het in de Hoofdbibliotheek genieten van een echte feelgoodfilm waar je vrolijk van wordt.

Koop gelijk een toegangskaartje voor deze heerlijke filmavond

Over zingende vissers

De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en zit vol heimwee naar een verloren, authentiek leven. Als de ontwortelde Danny, een muziekproducent uit Londen, met zijn collega’s in Port Isaac (Cornwall) is voor een vrijgezellenfeest, ziet hij een havenkoor op de kade zingen en raakt hij betoverd door de mannenbroeders en hun optreden. Danny is vastberaden een platencontract voor ze af te sluiten, maar deze vissers zijn behoorlijk eigenwijs en maar matig geïnteresseerd in roem en geld. Door hun oprechte en onbevangen karakter leert Danny wat uiteindelijk echt belangrijk is in het leven: gezin, vriendschap en solidariteit. Na de nodige ontgroeningen wint hij hun vertrouwen, en dat van Alwyn, dochter van de barse koorleider Jim. Een sprookje dat je graag opnieuw hoort … en ziet.

Toegangskaarten

Iedereen is van harte welkom op 23 februari in de Hoofdbibliotheek voor deze filmavond. De zaal is open vanaf 19.00 uur. Toegang tot de filmavond is alleen mogelijk met een coronatoegangsbewijs. Kaarten zijn te koop via de knop bovenaan dit bericht én in de bibliotheekvestigingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. Prijs: € 6,50 voor leden en € 8,50 voor niet-leden.