Mad Science workshop: Tijd voor slijm

Gepubliceerd op: 27 januari 2022 13:18

Nieuwsgierige en leergierige kinderen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar kunnen op woensdag 23 februari van 15.00 tot 16.00 uur in actie komen als scheikundige in de dop. In de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek staat dan een workshop van Mad Science op het programma over polymeren: tijd voor slijm.

Koop gelijk een toegangskaart voor deze filmavond

Op zoek naar slijm....

De meeste kinderen hebben waarschijnlijk nog nooit van polymeren gehoord, terwijl ze voorwerpen die ervan gemaakt zijn dagelijks gebruiken! Polymeren zijn lange kettingvormige moleculen. Die bijzondere structuur zorgt ervoor dat voorwerpen als plastic zakjes, elastiek, haargel of chocoladepasta kunnen rekken. Slijm bestaat ook uit polymeren. Mad Science slijm is de allerleukste polymeer om mee te werken. De kinderen achterhalen in de bieb het geheime recept van slijm met behulp van chemische experimenten. Lukt het ze om tijdens deze workshop een rekbare polymeer te maken? Een superleuke workshop om aan mee te doen én een ware zoektocht naar het ultieme slijmrecept. Kortom, aan de slag als scheikundigen in de dop!

Mad Science is een organisatie die kinderen wil inspireren de wereld te ontdekken met wetenschap en techniek. De ietwat gekke professoren weten altijd te verbazen met hun proeven en experimenten.

Meedoen?

Wie wil meedoen aan de Mad Science workshop ‘Tijd voor slijm’, is welkom op woensdag 23 februari van 15.00 tot 16.00 uur in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek. Er kunnen 20 kinderen meedoen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar. Deelname: € 6,- per persoon. Kaarten zijn te koop via de knop in dit bericht én in de bibliotheekvestigingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. De bibliotheek volgt de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.