Resultaat 41 - 50 (van 265)

• Omdat ik je zo lief vind: Voorleestheater Poppekus Bekijk details

14 april 2023

Voorleestheater Poppekus komt iedere maand naar de Hoofdbibliotheek en Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever om kinderen voor te lezen. Dit doen ze niet alleen, maar in het gezelschap van de leukste poppen. Het eerstvolgende voorleestheater vindt plaats op 29 april van 10.15 tot 10.45 uur in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever en van 11.45 tot 12.15 uur in de Hoofdbibliotheek.

• Minecraft: bezoek en bouw een bomschuit Bekijk details

7 april 2023

Schip ahoy! In samenwerking met het Katwijks Museum organiseert Bibliotheek Katwijk een nieuwe Minecraft-challenge: maak je eigen (Katwijkse) bomschuit! Op 3 mei mogen 14 kinderen van 9 t/m 14 jaar van 10.00 tot 13.00 uur eerst op excursie en daarna in de Makersplaets aan de slag.

• Kom naar het gratis Energiespreekuur in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever Bekijk details

7 april 2023

Vanaf nu is het mogelijk om weer naar ons gratis Energiespreekuur te komen. Iedere dinsdag van 14.00 tot 15.30 uur zitten de Energieambassadeurs van Katwijk Energie Centraal klaar om je te helpen en advies te geven over hoe je o.a. zelf energie kan besparen.

• Lezing van thrillerauteur Thomas Olde Heuvelt in Bibliotheek Katwijk Bekijk details

7 april 2023

Thomas Olde Heuvelt (1983), Nederlands thriller- en fantasyschrijver, komt in aanloop van de Thriller Weken naar Bibliotheek Katwijk voor een lezing uit zijn spannende oeuvre. De lezing start op donderdag 11 mei vanaf 20.00 uur in de theaterzaal van de Hoofdbibliotheek. De zaal opent om 19.30 uur.

• Driedelige cursus Digivitaler in mei Bekijk details

7 april 2023

Steeds meer zaken in de zorg worden digitaal geregeld. In de driedelige cursus Digivitaler leer je in drie dagdelen alles over patiëntenportalen, videoconsult en gezondheidsapps en hoe je betrouwbare informatie over gezondheid kunt vinden. De lessen vinden plaats op maandag 8 mei, maandag 15 mei en maandag 22 mei van 15.00 tot 17.00 uur in de Hoofdbibliotheek aan de Schelpendam.

• Makersplaets op Zaterdag: samen spelen met je kind Bekijk details

7 april 2023

Vind je het leuk om samen met je (klein)kind een eigen programmeer- of bouwproject te doen? Kom dan op 3 juni of 17 juni naar de Makersplaets. Maak samen de leukste bouwsels, leer programmeren met LEGO of ga aan de slag met een 3D-pen.

• Doe mee aan de Art-bot challenge! Bekijk details

7 april 2023

Wie zin heeft om een wedstrijdje te doen met zelfgemaakte robotjes, die zit goed op donderdag 4 mei van 10.15 tot 11.45 uur in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek. We organiseren dan een heuse Art Bot Challenge.

• Kinderfilmmiddagen in Bibliotheek Katwijk Bekijk details

7 april 2023

Bibliotheek Katwijk had altijd al een woensdagmiddagfilm voor kinderen in het Dorpshuis Valkenburg op het programma staan. Daar komt de vrijdamiddagfilm in de Hoofdbibliotheek bij! Op woensdagmiddag 3 mei van 14.00 tot 15.30 en op vrijdagmiddag 12 mei van 15.30 tot 17.00 uur schittert er weer een leuke Nederlandse animatiefilm over een varkentje op het witte doek. Deze film is geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar. Je hoeft geen plekje te reserveren.

• Vrijheidscollege door Jeangu Macrooy in Bibliotheek Katwijk Bekijk details

7 april 2023

Zanger Jeangu Macrooy, bekend van zijn deelname aan het Eurovisie Songfestival in 2021, komt naar Bibliotheek Katwijk voor een speciaal Vrijheidscollege. Deze colleges inspireren jong en oud om na te denken over de waarde van vrijheid. Op woensdagavond 3 mei om 20.00 uur zal Jeangu Macrooy het hebben over de herdenking van de afschaffing van de slavernij en de impact hiervan vandaag de dag. Daarna is er ruimte voor gesprek en vragen uit de zaal.

• Break-in box Archeologie: het geheim van Professor Rövers Bekijk details

7 april 2023

Los jij graag puzzels op? Dan is deze Break in-box Archeologie écht iets voor jou! Ontrafel het geheim van Professor Rövers. Kies een tijdslot en kom op maandag 1 mei naar de Makersplaets in de Hoofdbibliotheek óf op dinsdag 2 mei naar Bibliotheek Rijnsburg en ga aan de slag.

Paginanavigatie