Opening Expositie Wonderful People

Gepubliceerd op: 6 januari 2023 11:44

Mooie portretten in Bibliotheek Katwijk.

Cursisten van de Volksuniversiteit Katwijk tonen hun werk aan het publiek tijdens de openingsuren van de bibliotheek. Op 20 januari 2023 is tussen 16.00 en 17.00 uur de officiële opening van de expositie in de bieb waarvoor iedereen van harte is uitgenodigd.

Het thema van de expositie is: Wonderful People. En dat zijn het! “Niet alleen de getekende portretten zijn betoverend, maar ook de cursisten zelf,” vertelt docente  Corina Zuiderduin. “We hebben een heel getalenteerde groep. Er zijn al vanaf het begin schitterende werken ontstaan. Ook bij de deelnemers die nog nooit eerder hebben getekend. Deelnemers helpen elkaar met adviezen en voorbeelden. Het is een gezellige sfeer en je ziet prachtige dingen ontstaan. Ik ben steeds weer verrast wat voor moois naar voren komt."

Cursisten van de Volksuniversiteit Katwijk richtten zich bij het maken van de werken op verhoudingen in gezichten en op de wonderlijke effecten van licht en schaduw.De verrassende resultaten van de inspanningen van de cursisten zijn in de bibliotheek aan de Schelpendam te bekijken van 20 januari t/m 1 april 2023.