Cursus Digisterker: DigiD en online overheid wordt steeds belangrijker

Gepubliceerd op: 9 februari 2023 16:26

Communicatie met de overheid gaat steeds vaker via internet. Denk aan het aanvragen van een uitkering, het verlengen van uw rijbewijs, het regelen van uw donorregistratie en het beheren van uw berichtenbox. Met de cursus Digisterker leer je hoe zaken met de overheid via internet snel en makkelijk kunnen regelen. De cursus bestaat uit vier bijeenkomsten van twee uur.

Zelf oefenen

Leer hoe je inlogt met je DigiD, hoe je iets kunt aanvragen, je rijbewijs kunt verlengen, toeslagen kunt regelen, de berichtenbox leert kennen maar ook waar en welke informatie op de websites van de overheid staat. We kijken ook naar privacy en veiligheid op internet. Bij de cursus krijg je een gratis werkboek. Er is voldoende tijd om te oefenen en we leggen het rustig uit.

Waar en wanneer?

De cursus bestaat uit vier middagen. We komen samen op 6 maart, 13 maart, 20 maart en 27 maart, van 15.00 tot 17.00 uur in de Hoofdbibliotheek aan de Schelpendam.

Aanmelden

De cursus Digisterker kost € 15,-. Koop een kaart aan de balie of via de knop hieronder.

Meer info: Monique Kromhout van Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever, 07-4021983.

Koop hier je kaartje