Cursus belastingaangifte doen voor senioren

Gepubliceerd op: 3 februari 2023 10:22

Senioren die niet zo vertrouwd zijn met het digitaal invullen van de jaarlijks terugkerende belastingaangifte, kunnen daar hulp bij krijgen in de vorm van een korte tweedelige cursus (twee dagdelen) in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever op vrijdag 24 en 31 maart van 14.00 tot 16.00 uur.

Zelf belastingaangifte doen

Tijdens de cursus ‘Belastingaangifte doen voor senioren’ in de bieb komen veel praktische vragen aan bod zoals: ‘Hoe kan ik inloggen met DigiD; Wat moet ik aanvinken; Heb ik recht op heffingskortingen; Hoe zit het met mijn zorgkosten; Heb ik nog recht op zorg en/of huurtoeslag; Vergeet ik niets...’  De cursus wordt gegeven door Alex Ramakers en hij is  in het bezit van het diploma ‘Inkomstenbelasting voor particulieren’.

Deze cursus in twee dagdelen is bedoeld om u stap voor stap door de belastingaangifte heen te leiden. Naast het zelf invullen van uw inkomstenbelasting krijgt u ook de nodige belastingtips. Voor de cursus is het van belang uw DigiD-code en uw inkomensgegevens mee te nemen.

Aanmelden

De cursus ‘Belastingaangifte doen voor senioren’ bestaat uit twee middagen en wordt gegeven op vrijdag 24 en 31 maart van 14.00 tot 16.00  uur in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever aan de Hoorneslaan. De cursus is gratis. Aanmelden kan via Activiteiten op www.bibliotheekkatwijk.nl of aan de balie in de bibliotheken van Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.