Cursus: Videoconsult en gezondheidsapps

Gepubliceerd op: 27 juni 2022 15:34

Steeds meer zaken in de zorg worden digitaal geregeld. In drie cursussen helpt Bibliotheek Katwijk mensen op weg met het gebruiken van digitale zorg. De tweede cursus in deze serie is: ‘Videoconsult en gezondheidsapps GGD’. In deze handige cursus op maandag 17 oktober van 15.00-17.00 uur in de Hoofdbibliotheek maak je kennis met het gebruiken van betrouwbare gezondheidsapps en het beeldbellen met de dokter (videoconsult).

Koop een kaartje voor 3 oktober over werken met patiëntenportalen

Koop hier een kaartje voor 10 oktober over werken met thuisarts.nl en apotheek.nl

Koop hier een kaartje voor 17 oktober over werken met videoconsult en gezondheidspaps

Gezondheidsapps en videoconsult

Er zijn duizenden apps die beweren je gezondheid te bevorderen. In de Apple App Store of in de Google Play Store zijn stappentellers, dieet-apps en geestelijke gezondheidsapps te vinden. Die kun je op je telefoon of tablet zetten. Maar hoe kies je een goede gezondheidsapp? Om hierbij te helpen hebben de GGD’en van Nederland een selectie gemaakt van betrouwbare gezondheidsapps. Op de website ggdappstore.nl staat deze selectie.
Wie zijn/haar dokter wil zien en spreken, maakt telefonisch een afspraak. Een afspraak maken voor een videoconsult kan ook. Dan ‘beeldbel’ je met de dokter. Je hoeft het huis dan niet uit. Benieuwd naar wat een videoconsult is en hoe daar gebruik van te maken? Dan is deze cursus met uitleg en tips een echte aanrader.

Nog een cursus

Om de digitale zorg dichterbij mensen te brengen, organiseert de bibliotheek nog een cursus: op 3 oktober staat ‘Werken met patiëntenportalen’ en op 10 oktober 'Informatie over gezondheid zoeken met thuisarts.nl en apotheek.nl' op het programma. Wie het moeilijk vindt om te gaan met digitale ontwikkelingen en hulpmiddelen, maakt dankzij deze cursussen een grote stap.

Meedoen en aanmelden

Wil je ook leren werken met digitale zorg, dan kun je meedoen met deze cursus op maandagmiddag 17 oktober van 15.00 tot 17.00 uur in de Hoofdbibliotheek? Geef je zo snel mogelijk op want er is maar plek voor 8 deelnemers. De kosten voor deze cursus: € 5,-. Voor meer informatie kun je mailen/bellen naar cursusleider Monique Kromhout: mkromhout@bibliotheekkatwijk.nl of tel. 071 4021982 / 06 53588720 (maandag t/m donderdag tijdens kantooruren). Aanmelden: via de knop in dit bericht of aan de balie van de bibliotheken in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.