Cursus: Informatie over gezondheid zoeken met thuisarts.nl en apotheek.nl

Gepubliceerd op: 27 juni 2022 13:41

Steeds meer zaken in de zorg worden digitaal geregeld. Het is vaak makkelijk te doen, bespaart tijd en geld en je krijgt er betere zorg voor. In drie cursussen helpt Bibliotheek Katwijk mensen op weg met het gebruiken van digitale zorg. De tweede cursus van deze serie is: ‘Informatie over gezondheid zoeken met thuisarts.nl en apotheek.nl’. In deze handige cursus op maandag 10 oktober van 15.00-17.00 uur in de Hoofdbibliotheek maak je kennis met het gebruiken van de websites thuisarts.nl en apotheek.nl.

Koop gelijk een kaartje voor 3 oktober over werken met patiëntenportalen

Koop gelijk een kaartje voor 10 oktober en leer meer over thuisarts.nl en apotheek.nl

Koop gelijk een kaartje voor 17 oktober over videoconsult en gezondheidsapps

Thuisarts.nl

Wie klachten heeft of vragen over zijn/haar gezondheid, kan informatie zoeken op internet. Maar hoe weet je of die informatie wel klopt? En hoe weet je wat je moet doen bij gezondheidsklachten? Is het dan verstandig de huisarts te bellen of kun je zelf iets doen aan de klachten? Om mensen te helpen bij vragen over ziektes en gezondheid hebben huisartsen de website Thuisarts.nl samengesteld.

Apotheek.nl

Als je medicijnen haalt bij de apotheek, dan zit daar een bijsluiter met informatie bij. Je kunt informatie over medicijnen ook zoeken op internet. Maar hoe weet je of die informatie wel klopt? Daarom hebben de apothekers van Nederland de website Apotheek.nl samengesteld. Op Apotheek.nl is gemakkelijk de informatie vinden die je zoekt. Apotheek.nl geeft duidelijke en betrouwbare informatie over medicijnen.

Nog twee cursussen

Om de digitale zorg dichterbij mensen te brengen, organiseert de bibliotheek nog twee cursussen: op 3 oktober 'Werken met patiëntenportalen' en op 17 oktober staat ‘Videoconsult en gezondheidsapps GGD’ op het programma. Wie het moeilijk vindt om te gaan met digitale ontwikkelingen en hulpmiddelen, maakt dankzij deze cursussen een grote stap.

Meedoen en aanmelden

Wil je ook leren werken met digitale zorg, dan kun je meedoen met deze eerste cursus op maandagmiddag 10 oktober van 15.00 tot 17.00 uur in de Hoofdbibliotheek? Geef je zo snel mogelijk op want er is maar plek voor 8 deelnemers. De kosten voor deze cursus: € 5,-. Voor meer informatie kun je mailen/bellen naar cursusleider Monique Kromhout: mkromhout@bibliotheekkatwijk.nl of tel. 071 4021982 / 06 53588720 (maandag t/m donderdag tijdens kantooruren). Aanmelden: via de knop in dit bericht of aan de balie van de bibliotheken in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.