Resultaat 121 - 130 (van 267)

• Workshop CoSpaces en VR Bekijk details

9 december 2022

Heb je nog geen plannen voor de kerstvakantie? Kom naar de bieb op dinsdag 27 december van 10.15 tot 12.00 uur! We hebben een ontzettend leuke workshop op de agenda staan. Kinderen in de leeftijd van 9 t/m 12 jaar mogen de magische wereld van Virtual Reality ontdekken met behulp van het programma CoSpaces. Een klein beetje ervaring met zelf programmeren is handig.

• Workshop programmeren met Micro:bit Bekijk details

5 december 2022

Met de micro:bit kan je kennis maken met programmeren. Je maakt een bouwwerk en vervolgens stuur je dit aan met de Micro:bit. Zie je eigen werk tot leven komen! Kom op dinsdag 20 december van 15.45 tot 17.00 uur naar de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek en ga lekker aan de slag!

• Boekverkoop Bekijk details

25 november 2022

Vanaf vrijdag 16 december t/m vrijdag 30 december kunnen bezoekers van de bibliotheek weer lekker komen snuffelen tussen de materialen die uit de collectie van de bibliotheek gehaald zijn.

• Workshop Illustratie: maak je eigen kerstversiering! Bekijk details

25 november 2022

Het is bijna kerstmis en dat betekent natuurlijk ook dat de kerstboom weer opgetuigd kan worden. Slingers, kaarsjes, kerstballen, kerstengelen, je kan het zo gek niet bedenken of het kan de boom in. Kom donderdag 15 december van 18.30 tot 19.45 uur naar de workshop Illustratie: maak je eigen kerstversiering in de Hoofdbibliotheek.

• Ukkie-uurtje: winter en kerst Bekijk details

25 november 2022

De bibliotheek is er voor iedereen, en dus ook voor onze jongste bezoekers! Kinderen van 0 tot en met 4 zijn op dinsdag 13 december samen met hun ouders van harte welkom in de Makersplaets om lekker te luisteren naar een prentenboekverhaal en mee te doen aan een leuke activiteit. Deze keer wordt er een het prentenboekverhaal voorgelezen dat helemaal in het teken staat van kerstmis en de winter. Dat wordt bere-gezellig!

• Workshop 3D-printen voor ouder en kind Bekijk details

25 november 2022

Altijd al willen weten hoe een 3D-printer werkt? Dan is deze workshop perfect voor jou én één ouder/verzorger. Kom op zaterdag 10 december van 15.00 tot 16.00 uur naar de Makersplaets en zie jullie eigen 3D-object tot leven komen. Hoe cool is dat?

• Workshop Gezonde traktatie Bekijk details

23 november 2022

Wat is nu een gezondere traktatie of tussendoortje? Welke gezondere keuze kun je maken? Gaat het om voeding of kies je voor vulling?

• Cursus Hoe werkt een mobiel? Bekijk details

18 november 2022

Wil je weten hoe een mobiele telefoon werkt en wat je ermee kunt doen? Kom dan naar de cursus ‘Hoe werkt een mobiel’. In twee dagdelen krijg je een eenvoudige uitleg hoe een mobiel werkt.

• Mad Science workshop Ruimtereizen Bekijk details

18 november 2022

Die knotsgekke professoren van Mad Science hebben weer iets astronomisch bedacht! Kinderen mogen in deze Mad Science workshop namelijk aan de slag met ongekende krachten. Dat wil je absoluut niet missen, dus schuif aan op woensdag 7 december van 15.30 tot 16.30 uur en waan je in de wereld van de ruimtereizen!

• Voorleesclub de Verhalenkoffer laat je onderdompelen in verhalen Bekijk details

18 november 2022

Voorleesclub de Verhalenkoffer gaat door! En je kan nog lekker aanschuiven. De volgende bijeenkomsten vinden plaats op 29 november en 13 december van 10.30 tot 11.45 uur in bibliotheekvestiging Rijnsburg.

Paginanavigatie