Resultaat 91 - 100 (van 267)

• Voorleesfeest in bibliotheek Hoornes/Rijnsoever Bekijk details

23 januari 2023

Op 1 februari van 14.30 tot 16.00 uur organiseren we een leuk voorlees feest in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever. “Feest” is het thema van de Nationale Voorleesdagen 2023. Daar weten we natuurlijk wel raad mee! Naast het voorlezen is er ook ruimte om te knutselen en kunnen kinderen zich laten schminken. Dat belooft een feestelijke boel te worden.

• Voorleestfeest van Maximiliaan Modderman in de Hoofdbibliotheek Bekijk details

23 januari 2023

Ben jij tussen 2 en 6 jaar oud? Dan ben je van harte welkom op het klieder-klodderige voorleesfeest van Maximiliaan Modderman! We beginnen op woensdag 25 januari om 14.00 uur in de Hoofdbibliotheek en feesten door tot 15.30 uur.

• Tweedelige Minecraft workshop: bezoek en bouw een molen Bekijk details

20 januari 2023

Word zelf molenaar en bouw een molen in Minecraft in deze fantastische tweedelige workshop. Eerst bezoek je op woensdag 8 februari van 14.00 tot 15.00 uur molen 'De Geregtigheid' en op woensdag 15 februari van 14.00 tot 16.30 uur bouw je je eigen molen in Minecraft.

• Programmeren met LEGO Bekijk details

20 januari 2023

LEGO is leuk, maar bewegende LEGO is nóg veel leuker! Kinderen van 7 t/m 12 jaar mogen op dinsdag 7 februari zelf aan de gang met programmeerbare LEGO modellen. We starten om 15.45 uur in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek.

• Driedelige cursus Digivitaler (februari) Bekijk details

20 januari 2023

Steeds meer zaken in de zorg worden digitaal geregeld. In de driedelige cursus Digivitaler leer je in drie dagdelen alles over patiëntenportalen, videoconsult en gezondheidsapps en hoe je betrouwbare informatie over gezondheid kunt vinden. De lessen vinden plaats op woensdag 8 februari, woensdag 15 februari en woensdag 22 februari van 09.30 tot 11.30 uur in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever aan de Hoorneslaan.

• Workshop tekenen met de 3D pen Bekijk details

16 januari 2023

Wees creatief met de 3D pen! Kom op zaterdag 28 januari van 14.00 tot 15.00 uur naar de Makersplaets in de Hoofdbibliotheek en zie jouw creaties direct tot leven komen in 3D.

• Driedelige cursus fotografie voor Android Bekijk details

16 januari 2023

Iedereen maakt wel eens foto’s op zijn telefoon. Maar wat kan je hier uiteindelijk mee? En hoe maak je mooie foto’s? Dat en meer leer je in de driedelige cursus Foto’s maken en verwerken met Android op dinsdag 7 februari, dinsdag 14 februari en dinsdag 21 februari van 09.30 tot 11.30 uur in de Hoofdbibliotheek aan de Schelpendam.

• Voorleesclub de Verhalenkoffer Bekijk details

16 januari 2023

Voorleesclub de Verhalenkoffer gaat weer van start! In samenwerking met het Welzijnskwartier organiseert de bibliotheek deze tweewekelijkse voorleesclub. Geniet jij ook zo van verhalen en gedichten? En hou je ervan om hierover in gesprek te gaan? Sluit gezellig aan! We starten op dinsdagochtend 24 januari om 10.30 in Bibliotheek Rijnsburg.

• Week van de Lieve Briefjes Bekijk details

12 januari 2023

Van zaterdag 14 tot en met vrijdag 20 januari 2023 is het weer de Week van de Lieve briefjes. De week waarin iedereen wordt opgeroepen iets liefs te schrijven voor een ander. De speciaal voor deze week ontwikkelde Lieve Briefjes (ansichtkaartjes) zijn gratis af te halen bij de balies van de bibliotheekvestigingen in Katwijk. Ook kunnen ze online besteld worden. Weet jij al aan wie je een lief briefje gaat sturen?

• Lezing van spoken word artiest Babs Gons Bekijk details

6 januari 2023

Gevierd schrijver en performer Babs Gons komt in het kader van de Poëzieweek op 1 februari om 20.00 uur naar de Hoofdbibliotheek in Katwijk. Zij is één van de voortrekkers van de spoken word in Nederland, een kunstvorm waarbij poëzie of proza centraal staat en de nadruk op de voordracht ligt. In haar lezing vertelt ze over het genre en haar eigen ontwikkeling, zal ze voordragen uit eigen werk, er is een signeersessie en er is ruimte voor voordrachten uit het publiek!

Paginanavigatie