Tweedelige Minecraft workshop: bezoek en bouw een molen

Gepubliceerd op: 20 januari 2023 10:54

Word zelf molenaar en bouw een molen in Minecraft in deze fantastische tweedelige workshop. Eerst bezoek je op woensdag 8 februari van 14.00 tot 15.00 uur molen 'De Geregtigheid' en op woensdag 15 februari van 14.00 tot 16.30 uur bouw je je eigen molen in Minecraft.

Wie aan Nederland denkt, denkt aan molens. Ons land staat er vol mee. Wist je dat de eerste molen van Europa uit het jaar 1100 stamt? Molens worden gebruikt om te malen, te zagen, te pompen, te takelen of om elektriciteit op te wekken. Onmisbaar dus!

Molen de Geregtigheid

In Katwijk aan den Rijn staat een werkende molen, molen 'De Geregtigheid', gebouwd in 1740. Deze molen ga je op woensdag 8 februari met een groepje bezoeken. Je leert hoe een molen werkt én hoe hij er van binnen en buiten uitziet. Handig, want op woensdag 15 februari bouw je je eigen molen in Minecraft in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek.

Let op: je moet wel zelf naar de molen komen!

Dat wil je niet missen!

Wil jij ook mee op excursie en houd je enorm van Minecraft? Ben jij tussen 9 en 14 jaar? Dan is dit de workshop voor jou! Een kaartje kost €5,- voor twee dagdelen. Op woensdag 8 februari van 14.00 tot 15.00 uur bezoek je de molen in Katwijk aan den Rijn en op woensdag 15 februari van 14.00 tot 16.30 uur ga je aan de slag met Minecraft in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek.