Lezing van thrillerauteur Thomas Olde Heuvelt in Bibliotheek Katwijk

Gepubliceerd op: 7 april 2023 11:07

Thomas Olde Heuvelt (1983), Nederlands thriller- en fantasyschrijver, komt in aanloop van de Thriller Weken naar Bibliotheek Katwijk voor een lezing uit zijn spannende oeuvre. De lezing start op donderdag 11 mei vanaf 20.00 uur in de theaterzaal van de Hoofdbibliotheek. De zaal opent om 19.30 uur.

Thomas Olde Heuvelt (1983) is één van de meest vooraanstaande auteurs in het Nederlandse horrorgenre, en geniet brede bekendheid. Hij schrijft thrillers, magisch realistische romans en korte fictieverhalen. Onlangs is zijn nieuwste boek, de thriller "November", uitgebracht.

Over de auteur

Het werk van Thomas Olde Heuvelt is vertaald en meermaals bekroond. Als eerste Nederlander won Olde Heuvelt de prestigieuze Hugo Award, de belangrijkste literaire prijs voor sciencefiction- en fantasyliteratuur. Daarnaast won hij meermaals de Paul Harland Prijs en werd hij in Amerika voor de World Fantasy Awards genomineerd. Zijn thriller HEX zag in 2016 een wereldwijde release bij uitgevers in o.a. de VS, Groot Brittanië, Brazilië en Turkije. In 2017 verscheen bij Luitingh-Sijthoff zijn verhalenbundel Om nooit te vergeten, gevolgd door het succesvolle Echo in 2019. In 2021 verscheen Orakel bij Boekerij. In november 2022 verscheen zijn roman November bij Boekerij.

Aanmelden

Wil je deze lezing niet missen? Kom dan op donderdagavond 11 mei om 20.00 uur naar de Hoofdbibliotheek. De zaal opent om 19.30 uur. Een kaartje kost €8,50 voor leden en €10,50 voor niet-leden.

Koop hier je kaartje