Kom naar het gratis Energiespreekuur in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever

Gepubliceerd op: 7 april 2023 11:08

Vanaf nu is het mogelijk om weer naar ons gratis Energiespreekuur te komen. Iedere dinsdag van 14.00 tot 15.30 uur zitten de Energieambassadeurs van Katwijk Energie Centraal klaar om je te helpen en advies te geven over hoe je o.a. zelf energie kan besparen.

Advies over energiebesparing

De Energieambassadeurs weten veel over de technische kant van energiebesparing in huis en hebben vaak zelf ervaring opgedaan met het verduurzamen van hun eigen woning. Ook zijn een aantal energieambassadeurs opgeleid als ‘energiecoach’.

De Energieambassadeurs geven informatie over duurzame maatregelen zoals isolatie en zonnepanelen, maar helpen je ook op weg om de eenvoudige maatregelen in huis en om het huis toe te passen. Als je het bijvoorbeeld lastig vindt om radiatorfolie aan te brengen of spaarlampen op te hangen, kunnen we vragen of de Klushulp dat gratis voor je komt doen. Ook leggen de Energieambassadeurs uit hoe het met de kosten en eventuele subsidies zit. Vragen over de bespaarbox die je kunt aanvragen bij de gemeente kun je tijdens het Energiespreekuur ook stellen.

Energiespreekuur: elke dinsdagmiddag van 14.00 tot 15.30 uur in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever.