Driedelige cursus Digivitaler (februari)

Gepubliceerd op: 20 januari 2023 10:54

Steeds meer zaken in de zorg worden digitaal geregeld. In de driedelige cursus Digivitaler leer je in drie dagdelen alles over patiëntenportalen, videoconsult en gezondheidsapps en hoe je betrouwbare informatie over gezondheid kunt vinden. De lessen vinden plaats op woensdag 8 februari, woensdag 15 februari en woensdag 22 februari van 09.30 tot 11.30 uur in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever aan de Hoorneslaan.

U leert werken met patiëntenportalen

Huisartsenpraktijken hebben een patiëntenportaal. U kunt zien wat de huisarts of het ziekenhuis aan gegevens van u heeft, vragenlijsten invullen, afspraken maken of medicijnen verlengen.

Informatie over gezondheid zoeken op het internet

Informatie over ziekten staat op Thuisarts.nl en informatie over medicijnen staat op Apotheek.nl. Hier staat duidelijke en betrouwbare informatie gemaakt door Nederlandse apothekers en artsen. Maar hoe vindt u het?

Videoconsult en gezondheidsapps

Soms kan uw smartphone helpen met  uw gezondheid. Hoe kies je een goede gezondheidsapp? De GGD’en van Nederland hebben een selectie gemaakt van betrouwbare gezondheidsapps. U leert het ook in deze cursus.

De Slimme Zorg Estafette

Bibliotheek Katwijk doet mee aan de Slimme Zorg Estafette. Tijdens de Slimme Zorg Estafette staat digitale innovatie in zorg, welzijn en preventie centraal.

Meedoen en aanmelden

Schrijf je in voor deze driedelige cursus Digivitaler op woensdag 8 februari, woensdag 15 februari en woensdag 22 februari. Kosten: € 15,-. via Activiteiten op www.bibliotheekkatwijk.nl of aan de balie van de bibliotheken in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. Voor meer informatie kun je mailen/bellen naar cursusleider Monique Kromhout: mkromhout@bibliotheekkatwijk.nl of tel. 071 4021982 / 06 53588720 (maandag t/m donderdag tijdens kantooruren).