Cursus 'Veilig online'

Gepubliceerd op: 20 maart 2023 16:05

Let op fraude op internet! Je hoort allerlei verhalen over internetfraude, via onveilige websites, WhatsApp, sms of sociale media. Maar als je weet waar je op moet letten, ben je veiliger online. Dat leer je in de tweedelige praktische cursus ‘Veilig online’, een cursus voor iedereen die veiliger wil internetten.

Veilig online

Met de 7 Gouden Regels voor veilig internetten leer je onder meer hoe je onveilige websites herkent, hoe je je apparaten beveiligt, hoe je sterke wachtwoorden kiest, hoe je hulp kunt vragen bij twijfel en waar je op moet letten als je online betaalt.

Waar en hoe?

De cursus ‘Veilig online’ wordt in twee dagdelen gegeven in de Hoofdbibliotheek aan de Schelpendam: op maandag 17 april en maandag 24 april van 15.00 tot 17.00 uur. Twee cursusleiders helpen de deelnemers in een prettige sfeer.

Aanmelden

De cursus ‘Veilig online’ kost € 10,- (voor twee dagdelen). Voor meer informatie: vraag naar Monique Kromhout in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever, tel: 071-4021983 of 06-53588720 (van maandag t/m donderdag tijdens kantooruren). Aanmelden voor de cursus kan via Activiteiten op www.bibliotheekkatwijk.nl en aan de balie van de bibliotheken in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.