Mad Science workshop: Chemische reacties, van molecuul tot muffin

Gepubliceerd op: 27 december 2021 12:54

Nieuwsgierige en leergierige kinderen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar kunnen op woensdag 26 januari van 15.00 tot 16.00 uur in actie komen als scheikundige in de dop. In de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek staat dan een workshop van Mad Science op het programma over chemische reacties: van molecuul tot muffin.

Koop gelijk een toegangskaart en word een scheikundige in dop

Chemische muffin 'bakken'

Alles om ons heen is opgebouwd uit atomen en moleculen. Atomen zijn piepkleine bolletjes waaruit eigenlijk alles bestaat, en dan bedoelen we ook echt ALLES! Zelfs dingen die je niet kan zien, maar alleen kan voelen, zoals lucht. Een groep atomen bij elkaar noemen we een molecuul. Deze workshop van Mad Sciencein de bibliotheek zit vol met experimenten zoals modelmoleculen bouwen, het formaat van een atoom ontdekken, chemische reacties veroorzaken en een chemische muffin ‘bakken’. Kortom, we gaan aan de slag als scheikundigen in de dop!

Mad Science is een organisatie die kinderen wil inspireren de wereld te ontdekken met wetenschap en techniek. De ietwat gekke professoren weten altijd te verbazen met hun proeven en experimenten.

Meedoen?

Wie ook de scheikundejas wil aantrekken, is welkom op woensdag 26 januari van 15.00 tot 16.00 uur in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek. Er kunnen 20 kinderen meedoen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar. Deelname: € 6,- per persoon. Kaarten zijn te koop via de knop hierboven én in de bibliotheekvestigingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. De bibliotheek volgt de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.