Mad Science workshop: Chemische mysteries

Gepubliceerd op: 18 maart 2022 11:24

Nieuwsgierige en leergierige kinderen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar kunnen op woensdag 18 mei van 15.00 tot 16.00 uur in actie komen als aspirant-scheikundige. In de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek staat dan een workshop van Mad Science op het programma over chemische mysteries. Maak onderscheid in verandering en ontrafel het mysterie van chemie.

Koop een kaartje en onderzoek chemische mysteries

Chemische mysteries

Bij chemie denken veel kinderen aan knappe koppen die in een laboratorium spannende proefjes doen met flitsende resultaten, terwijl chemie ook in ons dagelijks leven een rol speelt. Het koken en bakken van eten, een roestige spijker, handen wassen. Tijdens deze workshop ontdekken de deelnemers dat er twee verschillende veranderingen kunnen optreden wanneer stoffen bij elkaar gebracht worden. Een fysische en een chemische verandering. Zij maken een kunstwerk door gebruik te maken van de eigenschappen van papier en scheerschuim. Zou het hen lukken om met een chemische reactie een piepschuimmonster te verslaan? En wat doet zout met haargel? Een superleuke workshop om aan mee te doen!

Mad Science is een organisatie die kinderen wil inspireren de wereld te ontdekken met wetenschap en techniek. De ietwat gekke professoren weten altijd te verbazen met hun proeven en experimenten.

Meedoen?

Wie wil meedoen aan de Mad Science workshop ‘Chemische mysteries’, is welkom op woensdag 18 mei van 15.00 tot 16.00 uur in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek. Er kunnen 20 kinderen meedoen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar. Deelname: € 6,- per persoon. Kaarten zijn te koop via de knop bovenaan dit bericht én in de bibliotheekvestigingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.