Workshop: Moestuinieren voor kinderen

Gepubliceerd op: 15 september 2022 15:46

Hoe ziet jouw appel eruit als hij nog maar een zaadje is en wat heeft de koffie van papa en mama te maken met jouw eten? Kom leren over moestuinieren en plant samen met bibliotheekmedewerkster én moestuin fan Melanie je eigen wintersla!

Wat kun je eigenlijk allemaal laten groeien in je eigen tuin of op je balkon? En hoe groeit een plantje van zaadje tot zaailing naar volwassen plant? Wie kan raden welke zaadjes bij welke groente of fruit horen? Samen kijken we naar wat een plant allemaal nodig heeft om te groeien. Melanie legt uit hoe je zaait, wanneer je je kleine plantjes uitplant, hoe je ze verzorgt en wanneer je oogst. Met als doel: zelf moestuinieren! Want dat is veel makkelijker dan vaak wordt gedacht. Tijdens de workshop planten we daarom samen wintersla om vervolgens mee naar huis te nemen en in de winter of het vroege voorjaar al thuis van te eten!

En voor wie echt de smaak te pakken heeft, zijn er nog veel meer tips. Welke beestjes kunnen je plantje komen pesten en wat doe je om ze (op natuurlijke en vriendelijke manier) tegen te houden? En wist je dat je van een plant vaak meer kan eten dan je denkt?

Meedoen?

Wie groene vingers heeft of wilt kweken, zien we graag op woensdag 12 oktober van 14.30 tot 16.00 uur in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek. Er is plek voor 10 kinderen in de leeftijd 7 t/m 12 jaar (ouders zijn ook welkom om gezellig mee te doen). Deelname: 3 euro per kind. Koop je kaartje via onze website www.bibliotheekkatwijk.nl of in één van onze vestigingen.