Mad Science workshop: Wetenschap voor detectives

Gepubliceerd op: 14 februari 2022 09:36

Nieuwsgierige en leergierige kinderen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar kunnen op woensdag 23 maart van 15.00 tot 16.00 uur in actie komen als scheikundige in de dop. In de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek staat dan een workshop van Mad Science op het programma met als thema: wetenschap voor detectives. Maak kennis met de wereld van detectives, rechercheurs en geheim agenten.

Zet je speurneus op en koop gelijk een kaartje

Wetenschap voor detectives

Tijdens deze workshop maken de deelnemers kennis met de wereld van detectives, rechercheurs en geheim agenten. Ze leren vingerafdrukken te bestuderen, onderzoeken onbekende poeders die bij verdachten gevonden zijn en leren hoe tandafdrukken gemaakt worden. Door nauwkeurig te observeren worden sporen gevonden waarmee ze de toedracht van een misdaad kunnen ontrafelen. Met een duidelijk profiel van de dader worden ze een grote hulp voor de recherche!

Een superleuke workshop om aan mee te doen én te ontdekken hoe detectives de wetenschap inzetten.

Mad Science is een organisatie die kinderen wil inspireren de wereld te ontdekken met wetenschap en techniek. De ietwat gekke professoren weten altijd te verbazen met hun proeven en experimenten.

Meedoen?

Wie wil meedoen aan de Mad Science workshop ‘Wetenschap voor detectives’, is welkom op woensdag 23 maart van 15.00 tot 16.00 uur in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek. Er kunnen 20 kinderen meedoen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar. Deelname: € 6,- per persoon. Kaarten zijn te koop via de knop bovenaan dit bericht én in de bibliotheekvestigingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. De bibliotheek volgt de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.