Speel de gratis online game De Waterstrijders

Gepubliceerd op: 31 maart 2022 12:51

Op woensdagochtend 4 mei staan in de Makersplaets van de hoofdbibliotheek de laptops klaar. Tien kinderen in de leeftijd van 10 t/m 14 jaar kunnen dan gratis van 10.15 tot 11.15 uur onder begeleiding de spannende online game ‘De Waterstrijders’ spelen. Duik het avontuur in en ga de strijd met het water aan door raadsels op te lossen en opdrachten uit te voeren.

Regel hier snel een gratis kaart

De Waterstrijders

Wanneer de populaire vlogger Floor tijdens een partijtje magneetvissen een oude fles ophengelt, vindt ze een briefje dat haar in contact brengt met een mysterieuze Jan. Jan is loodgieter en woont in Slydrecht; een stadstaat uit een parallel universum die opvallend veel overeenkomsten vertoont met onze (oud)Hollandse steden en die nu dreigt te overstromen. Jij kan Jan helpen de stad te redden door de online game De Waterstrijders te spelen.

Door het oplossen van verschillende raadsels help je Jan de loodgieter om Slydrecht te beschermen tegen een dreigende overstroming. Volgens Jan zijn de antwoorden op zijn problemen te vinden in onze geschiedenis, maar wat dat nou precies betekent?

Het spel is ontworpen voor jongens en meiden vanaf 10 jaar. Het spel duurt ongeveer 45 minuten. Ben jij heldhaftig en ga je een uitdaging niet uit de weg? Dan is deze spannende game echts iets voor jou!

Meedoen?

Speel de game gezellig mee op de laptops van de bieb op 4 mei van 10.15 tot 11.15 uur. Meedoen is gratis maar je moet wel een toegangskaart regelen via de knop bovenaan dit artikel of in de bibliotheekvestigingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. Er kunnen 10 kinderen meedoen, dus meld je snel aan. Grijp je achter het net, dan kun je thuis ook ‘meester van het water’ worden en dit uitdagende spel spelen via www.waterstrijders.nl