VoorleesVerrassingstas, speurtocht en leespods tijdens Voorleesdagen

Gepubliceerd op: 13 januari 2022 10:36

Tijdens de Nationale Voorleesdagen (wo. 26 januari t/m za. 5 februari) krijgen leners bij het lenen van prentenboeken in de vestigingen van Bibliotheek Katwijk een leuke VoorleesVerrassingstas cadeau.

Er staat een flinke hoeveelheid gevulde VoorleesVerrassingstasjes klaar in de bibliotheken in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg met onder meer een ingepakt cadeauboek en materialen om te knutselen. Wie met een peutertje of kleuter langskomt in de bibliotheek en prentenboeken leent, kan zich bij de bibliotheekmedewerkers melden voor zo’n leuke tas. Per gezin wordt er één tas meegegeven én: op = op!

Speurtocht/quiz

In de Hoofdbibliotheek kunnen kinderen en hun begeleider(s) tijdens de voorleesdagen meedoen aan een speurtocht over de Prentenboeken Top10. Met de speurtocht/quiz duik je in de tien mooiste prentenboeken van het jaar. Als de Nationale Voorleesdagen zijn afgelopen, wordt er een winnaar getrokken en die ontvangt een mooi prentenboekenpakket.

Leespods

Ook zijn er tijdens de voorleesdagen twee leespods neergestreken in de Hoofdbibliotheek én twee leespods in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever voor extra (voor)leesplezier. Een leespod is super speels leesmeubilair waar kinderen naar hartenlust in, op en doorheen kunnen kruipen. Zo wordt lezen en met boeken bezig zijn helemaal onweerstaanbaar! Kom naar de bibliotheek en laat je verrassen. Je wordt er vrolijk van!