Twee nieuwe scholen met dBos

Gepubliceerd op: 9 december 2022 10:12

Sinds 2013 doen steeds meer scholen in Katwijk mee met de Bibliotheek op school. Zo ook de Mr. J.J.L. van der Brugghenschool en SBO De Windvang: zij hebben onlangs officieel hun handtekening gezet onder de samenwerkingsovereenkomst met Bibliotheek Katwijk.

Leerlingen van de Mr. J.J.L. van der Brugghenschool en de SBO De Windvang krijgen honderden boeken op school die ze mogen gebruiken en via een digitale omgeving kunnen ze betrouwbare informatie voor werkstukken en spreekbeurten vinden en leuke leestips ontdekken. Ook zal een leesconsulent van de bibliotheek de school ondersteunen door leuke activiteiten te organiseren.

DBos is een samenwerking tussen de bibliotheek, de gemeente en de scholen om kinderen te stimuleren op school en thuis meer te lezen. Er zijn nu officieel 22 scholen aangesloten bij de Bibliotheek op school (dBos). Het hebben van een eigen bibliotheek heeft een groot positief effect op de leesvaardigheid, het leesgedrag en het leesplezier van leerlingen.