Peuterbieb: Ukkie-uurtje in de Makersplaets

Gepubliceerd op: 7 september 2022 14:15

De bibliotheek is er voor iedereen, en dus ook voor onze jongste bezoekers! Kinderen van 0 tot en met 4 zijn op dinsdag 27 september samen met hun ouders van harte welkom in de Makersplaets om elkaar te ontmoeten, te luisteren naar een prentenboekverhaal en mee te doen aan leuke activiteiten.

Tijdens het Ukkie-uurtje wordt het prentenboekverhaal ‘De kleine walvis’ voorgelezen door bibliotheekmedewerkster Melanie. In ‘De kleine walvis’ vindt de kleine jongen Boy een walvis op het strand. Maar walvissen kunnen helemaal niet op het droge leven! Boy bedenkt een oplossing, maar zal zijn vader dit ook goed vinden?

Red de walvis!

Help! Er is ook een walvis aangespoeld in de bibliotheek! Luister goed naar het verhaal en ga samen met Boy op pad om de walvis te redden. Voer hem visjes, houd hem nat met water en ga op zoek naar een fijn plekje waar hij kan verblijven.

Wil je ook meedoen?

Kom dan op dinsdag 27 september om 10.15 uur naar de Hoofdbibliotheek. Ouders en kinderen van 0 tot en met 4 jaar zijn van harte welkom om gezellig binnen te lopen. Voor iedereen (kinderen én papa’s en mama’s) is er drinken en wat lekkers.