Cursus: werken met het patiëntenportaal

Gepubliceerd op: 14 februari 2022 14:49

Steeds meer zaken in de zorg worden digitaal geregeld. In de coronatijd is dit alleen maar toegenomen. Bibliotheek Katwijk helpt mensen op weg met het gebruiken van digitale zorg. In de handige cursus ‘Werken met het patiëntenportaal’ op donderdag 14 april van 15.00-17.00 uur in Bibliotheek Hoornes maak je kennis met het gebruiken van de patiëntenportalen huisarts en ziekenhuis.

Koop hier gelijk een toegangskaart

Patiëntenportalen

Bijna iedereen heeft een huisarts en staat ingeschreven als patiënt bij een huisartsenpraktijk. Huisartenpraktijken hebben een patiëntenportaal. Dat is handig voor het online regelen van afspraken, vragen stellen aan de dokter en het aanvragen van recepten. En om informatie in te zien.

Wie als patiënt is ingeschreven bij een ziekenhuis, wil misschien online inzage in zijn/haar eigen medische gegevens. Dat kan in het patiëntenportaal van je ziekenhuis. Wil je goed voorbereid op de volgende afspraak in het ziekenhuis komen? Of wil je de afspraak met de arts verzetten of de arts online spreken? Ook dat is mogelijk via het patiëntenportaal.
Benieuwd naar wat het patiëntenportaal is en hoe je daar gebruik van kunt maken? Dan is deze cursus een uitkomst!

Meedoen en aanmelden

Wil je ook leren werken met digitale zorg, dan kun je meedoen met deze cursus op donderdagmiddag 14 april van 15.00 tot 17.00 uur in Bibliotheek Hoornes? Er is plek voor 9 deelnemers dus geef je zo snel mogelijk op. De bibliotheek volgt de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

De kosten voor deze cursus: € 5,-. Voor meer informatie kun je mailen/bellen naar cursusleider Monique Kromhout: mkromhout@bibliotheekkatwijk.nl of tel. 071 4021982 / 06 53588720 (maandag t/m donderdag tijdens kantooruren). Aanmelden: via de knop bovenaan dit bericht of aan de balie van de bibliotheken in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.