Openingsfeestje LEGO-muur in Makersplaets

Gepubliceerd op: 17 mei 2022 14:24

Zin in een LEGO-feestje? Kom dan gezellig naar de opening van de enige echte LEGO-muur in de Makersplaets in de Hoofdbibliotheek op woensdag 1 juni van 14.00 tot 15.00 uur.

Hoe leuk is het dat kinderen van 4 t/m 12 jaar voortaan elke dag en gratis in de Makersplaets met LEGO kunnen spelen. Alle reden voor een gratis LEGO-feestje waarbij de LEGO-muur wordt onthuld. Natuurlijk is er ook taart en limo. Verder is het vrij bouwen met LEGO voor iedereen en kunnen kinderen op de foto in LEGO-stijl met de green screen.

LEGO-muur mét opdrachtjes

LEGO-steentjes zijn ideaal om te bouwen, het is goed voor de fijne motoriek en kinderen doen het gewoon heel graag. Maar niet iedereen heeft LEGO thuis. De bibliotheek biedt nu alle kinderen de mogelijkheid om gratis en op een openbare plek met LEGO te spelen. Met de LEGO-muur in de Makersplaets is er een fantastische plek ontstaan om lekker aan de slag te gaan en te bouwen. En de gemaakte bouwwerkjes kunnen ook even blijven hangen in de bieb.

Elke maand verzinnen de bibliotheekmedewerkers een nieuwe LEGO-opdracht om de creativiteit te stimuleren. En natuurlijk liggen er dan ter inspiratie een aantal leuke boeken bij over het thema. Wat te denken van de volgende opdrachtjes: Op safari in de bieb, maak een stoer dier! Of: Naar de sterren, wat zie je in de ruimte? Of: Racebaan: maak een auto of truck.

Makersplaets

De Makersplaets is dé plek in Katwijk waar kinderen van 4 t/m 12 jaar iets kunnen ontwerpen of maken, lekker creatief bezig zijn en waar ideeën tot leven komen. Bij alle leuke activiteiten en verrassende workshops die de bibliotheek organiseert in de Makersplaets staat altijd het ontdekkend leren centraal. Kijk hier voor het overzicht van de activiteiten.

Graag tot ziens op het Openingsfeestje van de LEGO-muur in de Makersplaets op 1 juni om 14.00 uur!