Cursus: Oefenen met patiëntenportaal

Gepubliceerd op: 16 december 2021 14:15

Je kan tegenwoordig steeds meer digitaal regelen bij je huisarts of ziekenhuis. Dat kan handig zijn maar voor veel mensen is dit nog lastig. Bibliotheek Katwijk helpt mensen hierbij op weg. In de cursus ‘Oefenen met het patiëntenportaal’ op maandag 7 februari van 9.30-11.30 uur in Bibliotheek Hoornes wordt uitgelegd hoe en waarom je de patiëntenportalen gebruikt.

Koop hier gelijk een toegangskaart

Patiëntenportalen

Huisartsenpraktijken en ziekenhuizen hebben een patiëntenportaal. Dat is handig voor het online regelen van allerlei zaken zoals afspraken, aanvragen van recepten en om informatie in te zien. Benieuwd naar wat het patiëntenportaal precies is en hoe je daar gebruik van kunt maken? Dan is deze handige cursus een uitkomst!

De Slimme Zorgestafette

De cursus ‘Oefenen met het patiëntenportaal’ wordt georganiseerd in het kader van De Slimme Zorg Estafette die van 27 januari t/m 25 februari 2022, in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn & Sport (VWS) plaatsvindt. Tijdens de Slimme Zorg Estafette staat innovatie in zorg, welzijn en preventie centraal. Met als doel om van elkaar te leren, elkaar te inspireren en samen de slimme zorg écht verder te brengen.

Meedoen en aanmelden

Wil je ook oefenen met de patiëntenportalen? Dan kun je meedoen met deze cursus op maandagochtend 7 februari van 9.30 tot 11.30 uur in Bibliotheek Hoornes. Geef je zo snel mogelijk op want er is maar plek voor 6 deelnemers. De bibliotheek volgt de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

De kosten voor deze cursus: € 5,-. Voor meer informatie kun je mailen/bellen naar cursusleider Monique Kromhout: mkromhout@bibliotheekkatwijk.nl of tel. 071 4021982 /06 53588720 (maandag t/m donderdag tijdens kantooruren). Aanmelden kan via de knop hierboven of aan de balie van de bibliotheken in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.