Nationale Voorleesdagen met gratis inschrijven t/m 5 jaar

Gepubliceerd op: 13 januari 2022 10:27

Van woensdag 26 januari tot en met zaterdag 5 februari 2022 vinden voor de 19e keer De Nationale Voorleesdagen plaats. Ruim een week lang is er extra aandacht voor voorlezen én prentenboeken. Het Prentenboek van het Jaar ‘Maar eerst ving ik een monster’ en de negen andere prentenboeken uit de Prentenboek Top 10 staan centraal tijdens de Voorleesdagen.

Gratis lid worden

Gratis inschrijven + welkomstpresentje

De Nationale Voorleesdagen zijn dé gelegenheid om als ouder te ontdekken wat de bibliotheek allemaal te bieden heeft voor je peuter of kleuter. En is je kindje nog geen lid van de bieb? Tijdens de Nationale Voorleesdagen worden kinderen t/m 5 jaar gratis (dus ook zonder € 2,50 inschrijfgeld) ingeschreven. De bibliotheek geeft een lief welkomstcadeautje weg: een vingerpoppetje van het figuurtje uit het gelijknamige Prentenboek van het Jaar 2022 (zolang de voorraad strekt).

Kijk hier voor extra inspiratie over de Nationale Voorleesdagen

Voorlezen maakt je leuker!

Voorlezen maakt je leuker! Want voorlezen is goed voor de taalontwikkeling, het vergroot de woordenschat én het taalbegrip van peuters en kleuters. De helft van de ouders zou graag meer willen voorlezen aan hun kind(eren) dan ze eigenlijk doen, blijkt uit onderzoek in opdracht van Stichting CPNB en Stichting Lezen. Tijdgebrek is daarbij de belangrijkste reden, daarnaast blijkt dat ouders behoefte hebben aan voorleestips. Welke boeken passen bij de leeftijd en welke boeken zijn het meest geschikt voor interactief voorlezen? De Nationale Voorleesdagen helpen hiermee. Het doel van De Nationale Voorleesdagen is het stimuleren van voorlezen aan kinderen die zelf nog niet kunnen lezen. Wie meer wil weten over voorlezen of boekentips wil ontvangen, is van harte welkom in de vestigingen van de bibliotheek in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.