Workshop Makey Makey: maffe muziekinstrumenten maken

Gepubliceerd op: 2 mei 2022 15:42

Weer zo’n leuke activiteit op dinsdagmiddag in de bibliotheek: op 21 juni van 15.30 tot 16.45 uur staat de workshop ‘Makey Makey: maffe muziekinstrumenten maken’ op het programma in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek. Kinderen van 8 t/m 12 jaar gaan dan aan de slag met MakeyMakey waarmee je functies van de computer kunt overnemen met 2 draadjes. En dat levert in dit geval verrassende muzikale dingen op….

Regel hier een kaartje en maak je eigen maffe muziekinstrument

Maffe muziekinstrumenten maken met Makey Makey

Er is van alles mogelijk op het gebied van muziek als je de stekkertjes van Makey Makey aansluit. Wat denk je van een piano van bananen? Of van een drumstel van klei? Of maak met karton je eigen bongo’s en trommel er lekker op los. Het wordt, hoe dan ook, een muzikaal feestje!

In deze creatieve en tegelijk leerzame workshop worden kinderen uitgedaagd om creatief te denken. De deelnemers experimenteren met online toepassingen voor het maken van muziek.

Meedoen?

Zin om mee te doen aan deze Makey Makey-workshop op dinsdagmiddag 21 juni van 15.30 tot 16.45 uur in de Makersplaets? Meld je dan snel aan! Er is plek voor 6 deelnemers in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar. Deelname: € 3,- per persoon. Kaarten zijn te koop via de knop bovenaan dit bericht en in de bibliotheekvestigingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.