Katwijkse schrijfwedstrijd 2023: schrijf een kort verhaal of gedicht in het thema "Ik ben alles"

Gepubliceerd op: 9 februari 2023 09:00

In samenwerking met de redactie van de Katwijksche Post organiseert Bibliotheek Katwijk weer een schrijfwedstrijd. Maak een kort verhaal (maximaal 1000 woorden) of een gedicht waarin het thema ‘Ik ben alles’ centraal staat. Iedereen kan meedoen. Het winnende korte verhaal of gedicht wordt gepubliceerd in de Katwijksche Post. Deadline 1 maart 2023, insturen naar marketing@bibliotheekkatwijk.nl

Katwijkse schrijfwedstrijd

Je mag zelf weten hoe je het thema ‘Ik ben alles’ invult. Een deskundige jury leest en beoordeelt alle inzendingen van de Katwijkse schrijfwedstrijd. Op zaterdag 11 maart worden de prijswinnaars bekend gemaakt met prijsuitreiking in Bibliotheek Katwijk. Het winnende gedicht én het winnende verhaal worden gepubliceerd in de Katwijksche Post.

Ik ben alles

Het thema ‘Ik ben alles’ is tevens het thema van de 88e Boekenweek. Met dit thema ‘vieren we in 2023 de pluriformiteit van onze identiteit. Een bijzonder actueel thema. Want hoewel de zoektocht naar wie je bent van alle tijden is, voelt die in de huidige tijdgeest dwingender, complexer en spannender dan ooit. Met de veelheid aan rollen die we vervullen – die van ouder en kind, van partner en collega, van leerling en mentor – en de veelheid aan gezichten die we on- en offline tonen, is eenieder van ons de optelsom van al die componenten.’ (Hebban.nl)

‘Juist een boek stelt ons in staat onszelf en anderen beter te leren kennen. We herkennen en erkennen dat wat we al wisten. En we verkennen de rekbaarheid van onze identiteit. Door in de huid te kruipen van karakters die we niet zijn of kennen. En door ons onder te dompelen in culturen, geloofsovertuigingen, seksualiteiten of leefwijzen die de onze (nog) niet zijn. Verzonken in een boek is je identiteit even grenzeloos als je inlevingsvermogen. Je bent alles wat je denkt. Je bent alles wat je voelt. Je bent alles wat je nastreeft, wat je liefhebt, waar je van droomt. Je bent alles.' (Hebban.nl)

Doe mee!

Met het aansprekende thema ‘Ik ben alles’ kun je alle kanten op. Iedereen mag meedoen. Kies je voor een kort verhaal, hou het dan bij maximaal 1000 woorden. Stuur je inzending vóór 1 maart 2023 naar Bibliotheek Katwijk: marketing@bibliotheekkatwijk.nl.