Online Katwijkse Duurzaamheidsquiz

Gepubliceerd op: 28 februari 2022 11:37

Onder de titel ‘De Katwijkse Duurzaamheidsquiz 2022’ organiseren Natuurcentrum Katwijk, Bewust aan de Kust en Bibliotheek Katwijk op maandag 7 maart vanaf 20.00 uur een informatieve én leuke online duurzaamheidsavond. Met inspirerende lezingen, een pitch van de politieke partijen over duurzaamheid en De Katwijkse Duurzaamheidsquiz 2022 met 20 vragen over duurzaamheid en natuur in Katwijk. Alle kijkers kunnen meedoen aan de quiz en er is een mooie Publieksprijs te winnen. Een avond om bij te zijn!

Online programma

Katwijks duurzaamheidswethouder Jacco Knape opent om 20.00 uur deze duurzame avond. De eerste spreker is Louis van Schie die iets vertelt over de Limes Bubble Barrier, het bellenscherm in de monding van de Oude Rijn bij Katwijk aan Zee dat moet voorkomen dat plastic en ander afval de zee in verdwijnt. Dan volgt ronde 1 van De Katwijkse Duurzaamheidsquiz (via Kahoot), gevolgd door de eerste pitches van politieke partijen met hun standpunten rondom duurzaamheidsthema’s.
De tweede spreker is Arjan van Egmond die informatie deelt over BioBlitz, het initiatief dat twee jaar geleden is gestart vanuit het Natuurcentrum met als doel biodiversiteit onder de aandacht te brengen. Daarna volgt ronde 2 van De Katwijkse Duurzaamheidsquiz en de rest van de pitches van politieke partijen.

Prijsuitreiking

Als afsluiting is er voor de kijkers de mogelijkheid om vragen te stellen en volgt de prijsuitreiking. Er is een prijs voor de beste politieke partij én een prijs voor de beste thuisspeler, namelijk een dinerbon met een duurzame gadget. De avond eindigt uiterlijk om 21.30 uur met een paar leuke boekentips. De presentatie van het geheel is in handen van bibliotheekmedewerker/presentatrice Carolien van Egmond.

Meedoen?

Iedereen kan online aanschuiven bij De Katwijkse Duurzaamheidsquiz 2022 op 7 maart vanaf 20.00 uur. Toegang en meedoen is gratis. Alles is te volgen via de livestream op het YouTube-kanaal van Bibliotheek Katwijk. Wie een reminder wil ontvangen, kan een mailtje sturen naar apauwels@bibliotheekkatwijk.nl
Een duurzame avond voor iedereen!