Filmavond Plus met overtuigende boekverfilming

Gepubliceerd op: 22 februari 2022 14:40

Genieten van een goede film en een lekker hapje. Die garantie staat voor de Filmavond Plus op woensdag 13 april om 19.30 uur in de Hoofdbibliotheek. Dit keer is gekozen voor een boekverfilming (2020) gebaseerd op de hitroman van de Belgische schrijfster Griet Op de Beeck. Over hoe gebeurtenissen in de jeugd van een negenjarig meisje de rest van haar leven tekent. Een dramafilm die put uit echte gevoelens…

Koop hier een kaart voor deze aangrijpende boekverfilming

Niet gezien worden voor wie je echt bent

De film vertelt het verhaal van Mona die negen jaar oud is als haar moeder bij een auto ongeluk komt te overlijden. Haar vader Vincent krijgt al snel een nieuwe vriendin Marie, die het gezin inkomt als vervangende moeder en alle aandacht opeist.

Mona maakt er op haar manier maar het beste van, want ze wil niet dat dit nieuwe gezin ook uit elkaar valt. Ze voelt zich verantwoordelijk en doet er alles aan om het te laten slagen, ook al gaat dat ten koste van zichzelf. Het wordt haar manier van leven. Ook als volwassene doet Mona haar uiterste best om iedereen gelukkig te maken. Maar de volwassen Mona beseft dat de wereld gevuld is met ego’s en eigendenkers en dat ze het heft in eigen handen zal moeten nemen om uiteindelijk zelf een gelukkig leven te kunnen leiden.

Over familieverhoudingen en tijd, en hoe zelfs die niet alles kan helen. Over je afkomst en waarom je wordt wie je bent. Over het verleden dat je inhaalt en de relaties die je aangaat. Een film die tot tranen toe weet te ontroeren. Hij grijpt je bij je keel en dwingt je te kijken naar je eigen verleden en toekomst. Hoe het leven voor iedereen anders loopt en anders werkt.

Kaartverkoop

Iedereen is van harte welkom op woensdagavond 13 april in de Hoofdbibliotheek. Op deze Filmavond Plus wordt gezorgd voor een lekker hapje en drankje. Toegangskaarten zijn te koop via de link bovenaan dit bericht en in de bibliotheekvestigingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. De zaal is open vanaf 19.00 uur. Prijs: € 8,50 voor leden en € 10,50 voor niet-leden.