Filmavond met aanstekelijke feelgoodfilm

Gepubliceerd op: 8 februari 2022 14:35

De bibliotheek programmeert in maart een aanstekelijke Franse feelgoodfilm (2020), gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Op woensdag 9 maart om 19.30 uur is het verfilmde verhaal te zien van een regisseur die met een groep gedetineerden langs de theaters reisde. Een bont gezelschap, een boodschap over het belang van kunst en cultuur en sowieso een vermakelijke film. Van harte welkom op deze filmavond in de Hoofdbibliotheek!

Regel hier gelijk een toegangskaart

Toneel in de gevangenis

In deze comedy-drama zien we Étienne, een acteur van middelbare leeftijd die zijn geld verdient met rollenspeltrainingen voor bedrijven en acteerlessen in gevangenissen. Hij vat het plan op om in plaats van de gebruikelijke kluchtige toneelstukjes nu het beroemde stuk ‘Wachten op Godot’ uit te voeren. Hij weet van de directrice gedaan te krijgen dat hij er met vijf gevangenen zes maanden aan mag werken. Het succes is zo groot, dat de groep toestemming krijgt om met de voorstelling te gaan toeren langs echte theaters. Al is die smaak van succes bitterzoet als er uiteindelijk toch altijd weer tralies op je wachten. De film is gebaseerd op ware gebeurtenissen in Zweden, 1985. Het is een film die laat zien hoe je mensen die het eigenlijk al hadden opgegeven weer echt op de rails kunt krijgen door ze serieus te nemen.

Toegangskaarten

Iedereen is van harte welkom op deze filmavond op woensdagavond 9 maart om 19.30 uur in de Hoofdbibliotheek. Toegang: € 6,50 voor leden en € 8,50 voor niet-leden. Kaarten zijn te koop via de knop bovenaan dit bericht.