Filmavond in de Katwijkse Duurzaamheidsweek

Gepubliceerd op: 23 september 2022 09:29

In de Katwijkse Duurzaamheidsweek presenteren wij een spraakmakende en ontroerende documentaire over het leven en het werk van een wereldberoemde milieuactiviste. Iedereen is op woensdag 12 oktober om 20.00 uur van harte welkom in de theaterzaal in Valkenburg. Er zal koffie en thee geschonken worden.

De documentaire over een Zweedse jonge milieuactiviste is ontroerend en kwetsbaar. Naast dat ze een boegbeeld is voor klimaatactivisten, is ze ook gewoon een vijftienjarig meisje. Documentairemaker Nathan Grossman was er per toeval vanaf het allereerste moment bij, toen het meisje in haar eentje voor het Zweedse parlementsgebouw aan het staken was. Ze leek erg teruggetrokken en verlegen, maar uitte zich erg vurig toen ze praatten over de klimaatverandering. Deze documentaire is een must-see voor iedereen die zich inzet of interesseert voor het klimaat en past perfect binnen de Katwijkse Duurzaamheidsweek.

Katwijkse Duurzaamheidsweek

Tijdens de Katwijkse Duurzaamheidsweek laten de koplopers en actieve organisaties op gebied van duurzaamheid zien wat ze zoal doen om Katwijk een stukje mooier te maken. De Katwijkse Duurzaamheidsweek is een initiatief van het Katwijks Collectief Bewust aan de Kust, dat bestaat uit diverse bewonersinitiatieven op het gebied van duurzaamheid, groen en milieu.

Wil je dit niet missen?

Kaartjes kosten €3,- en zijn verkrijgbaar via Activiteiten op www.bibliotheekkatwijk.nl en in de bibliotheekvestigingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. We beginnen om 20.00 uur in het Dorpshuis in Valkenburg. Incl. koffie of thee.