K&O-cursisten exposeren hun werk

Gepubliceerd op: 5 mei 2022 11:09

‘Betoverend licht en meer…’ is de titel van de expositie die vanaf 20 mei te bezichtigen is in de Hoofdbibliotheek aan de Schelpendam. Cursisten van de Volksuniversiteit Katwijk tonen hun werk aan het publiek tijdens de openingsuren van de bibliotheek. Op 20 mei is tussen 16.00 en 17.00 uur de officiële opening van de expositie in de bieb waarvoor iedereen van harte is uitgenodigd.

Betoverend licht en meer...

Het thema van de expositie is: Betoverend licht en meer… Een vosje tegen een nachtelijke hemel vol sneeuwvlokken, kamperen in het donker, een stilleven in ochtendgloed of betoverende portretten. Cursisten van de Volksuniversiteit Katwijk richtten zich bij het maken van de werken op de invloed van licht en zijn wonderlijke effecten.
"Er zijn prachtige werken gemaakt", vertelt docente Corina Zuiderduin. "Voor veel deelnemers was tekenen iets nieuws. Een aantal andere cursisten tekent al langer. Maar ik ben steeds weer verrast wat voor moois naar voren komt."

De verrassende resultaten van de inspanningen van de cursisten zijn in de bibliotheek aan de Schelpendam te bekijken van 20 mei t/m 1 augustus.