Cursus Digisterker: leer werken met DigiD en websites van de overheid

Gepubliceerd op: 27 juni 2022 15:53

Contact met de overheid gaat steeds vaker via internet: denk bijvoorbeeld aan het aanvragen van een uitkering, het verlengen van je rijbewijs en het regelen van je donorregistratie. Best lastig als je nog niet zo handig bent met internet. Met de cursus Digisterker leren de deelnemers hoe ze zaken met de overheid via internet snel en makkelijk kunnen regelen. De cursus bestaat uit vier lessen van twee uur. Ontwikkel jezelf en doe mee!

Zelf oefenen

Tijdens de cursus ga je zelf aan de slag met oefeningen. Je leert bijvoorbeeld hoe je inlogt met je DigiD, hoe je iets kunt aanvragen (bijvoorbeeld een paspoort bij de gemeente), hoe je toeslagen kunt regelen (bijvoorbeeld huur- of zorgtoeslag) maar ook waar én welke informatie op de verschillende websites van de overheid staat. Bovendien is er aandacht voor veilig internetgedrag. Bij de cursus hoort een werkboek.

Waar en wanneer?

De cursus Digisterker wordt gegeven in de Hoofdbibliotheek. De cursus bestaat uit vier ochtenden. Er is een apart leslokaal. Twee cursusleiders helpen de deelnemers in een prettige sfeer. Iedereen krijgt een werkboek mee voor thuis. Er kunnen acht mensen meedoen aan deze cursus. De data zijn:

• maandag 31 oktober van 15.00 tot 17.00 uur
  • maandag 7 november van 15.00 tot 17.00 uur
  • maandag 14 november van 15.00 tot 17.00 uur
  • maandag 21 november van 15.00 tot 17.00 uur

Aanmelden

De cursus Digisterker kost € 15,- (voor 4 ochtenden, mét werkboek en koffie). Voor meer informatie over de cursus: vraag naar Monique Kromhout in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever, 071-4021983 of 06-53588720 (maandag t/m donderdag tijdens kantooruren). Aanmelden voor de cursus Digisterker kan via de knop of aan de balie van de bibliotheken in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.

Koop hier een kaartje voor de cursus Digisterker