Workshop: Programmeren met Dash

Gepubliceerd op: 8 februari 2022 15:51

Zijn robots alleen voor nerds? Als je zelf hebt kennis gemaakt met het robotje Dash kun je die vraag vast beter beantwoorden. Je kunt Dash de robot niet alleen ontmoeten maar ‘m ook programmeren tijdens de workshop ‘Programmeren met Dash’ in de Makerplaets van de Hoofdbibliotheek. Op dinsdagmiddag 8 maart van 15.30 tot 16.45 uur gaan kinderen van 7 t/m 12 jaar aan de slag met Dash. En of deze vrolijke robot luistert? Dat hangt helemaal af van de opdracht die jij hem hebt gegeven…

Koop snel een kaartje en maak kennis met robotje Dash

Robot Dash

Maak kennis met het robotje Dash en programmeer ‘m over een eigengemaakt parcours. Hij hoort geluid, reageert op licht, ziet objecten en doet wat jij wilt. De deelnemers aan deze workshop beslissen zelf: moet robotje Dash naar links, naar rechts of iets heel anders? Je kunt de robot laten dansen, rare geluiden laten maken of door een doolhof laten lopen. Dash doet alles wat je zegt.

Meedoen

Aan deze workshop Programmeren met Dash kunnen op 8 maart maximaal 10 kinderen meedoen in de leeftijd vanaf 7 jaar. Deelname: € 3,- per persoon. Kaarten zijn te koop via de knop bovenaan dit bericht. De bibliotheek volgt de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Tot ziens in de Makersplaets!