Cursus: belastingaangifte voor senioren in 2 ochtenden

Gepubliceerd op: 23 december 2021 09:31

Zelf de inkomstenbelasting invullen, hoe doe ik dat? Senioren die niet zo vertrouwd zijn met het digitaal invullen van de jaarlijks terugkerende belastingaangifte, kunnen daar hulp bij krijgen in de vorm van een korte cursus (twee dagdelen) in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever op vrijdag 11 + 18 maart van 9.30 tot 11.30 uur.

Koop hier een kaart voor de cursus Belastingaangifte doen voor senioren

Zelf belastingaangifte doen

Natuurlijk kunt u de inkomstenbelasting door familie/kennissen of door een (duur) bureau laten invullen. Maar het zou fijn zijn als u uw eigen aangifte kunt invullen en dus zelf de touwtjes in handen houdt.
Tijdens de cursus ‘Belastingaangifte doen voor senioren’ in de bieb komen veel praktische vragen aan bod zoals: ‘Hoe kan ik inloggen met DigiD; Wat moet ik aanvinken; Heb ik recht op heffingskortingen; Hoe zit het met mijn zorgkosten; Heb ik nog recht op zorg en/of huurtoeslag; Vergeet ik niets...’
Deze (mini-)cursus in tweedagdelen is bedoeld om u stap voor stap door de belastingaangifte heen te leiden. Naast het zelf invullen van uw inkomstenbelasting krijgt u ook de nodige belastingtips. De cursus wordt gegeven door Alex Ramakers (opgeleid voor inkomsten belasting particulieren). Voor de cursus is het van belang uw DigiD-code en uw inkomens gegevens mee te nemen.

Aanmelden

De cursus ‘Belastingaangifte doen voor senioren’ bestaat uit twee ochtenden en wordt gegeven op vrijdag 11 én 18 maart van 9.30 tot 11.30 uur in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever aan de Hoorneslaan. De cursus kost € 5,- (voor twee ochtenden). Vergeet niet uw DigiD en inkomensgegevens mee te nemen. De bibliotheek volgt de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Aanmelden kan via de knop in dit bericht of aan de balie in de bibliotheken van Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.