Cursus: Veilig online

Gepubliceerd op: 27 juni 2022 15:15

Let op fraude op internet! Je hoort allerlei verhalen over internetfraude, via onveilige websites, WhatsApp, sms of sociale media. Maar als je weet waar je op moet letten, ben je veiliger online. Dat leer je in de praktische cursus ‘Veilig online’, een cursus voor iedereen die veiliger wil internetten. De cursus bestaat uit twee middagen en wordt gegeven op maandag 28 november en 5 december van 15.00 tot 17.00 uur in de Hoofdbibliotheek.

Veilig online

Tijdens de cursus ‘Veilig online' leer je op een veilige manier je weg te vinden op het internet. Met de 7 Gouden Regels voor veilig internetten leer je onder meer hoe je (on)veilige websites herkent, hoe je je apparaten beveiligt, hoe je sterke wachtwoorden kiest, hoe je hulp kunt vragen bij twijfel en waar je op moet letten als je online betaalt. Als je de Gouden Regels kent, ga je oefenen om die regels toe te passen in herkenbare situaties.
‘Veilig online’ is bedoeld voor volwassenen die al wel de weg weten op internet, maar onzeker zijn of ze dat op een veilige manier doen. Het gaat vooral over bewustwording en vertrouwen krijgen.

Waar en hoe?

De cursus ‘Veilig online’ wordt in twee ochtenden gegeven in de Hoofdbibliotheek: op 28 november en 5 december van 15.00 tot 17.00 uur. Er is een apart leslokaal. Twee cursusleiders helpen de deelnemers in een prettige sfeer. Er kunnen acht deelnemers per cursus meedoen. Je kunt werken op je eigen tablet of op een tablet of computer van de bibliotheek. Er is tijd om zelf te oefenen.

Aanmelden

De cursus ‘Veilig online’ kost € 10,- (voor twee ochtenden). Voor meer informatie: vraag naar Monique Kromhout in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever, tel: 071-4021983 of 06-53588720 (van maandag t/m donderdag tijdens kantooruren). Aanmelden voor de cursus kan via de knop in dit bericht en aan de balie van de bibliotheken in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.

Regel hier je kaartje