Cursus: Klik & Tik, de tablet

Gepubliceerd op: 22 augustus 2022 12:08

Heb je een tablet, maar weet je niet hoe je hem kunt gebruiken? Meld je dan aan voor de cursus Klik & Tik, de tablet. In drie dagen leer je in Bibliotheek Katwijk de basis van werken met een tablet.

Wat leer je?

Bibliotheek Katwijk biedt de cursus aan voor iedereen die wil leren hoe een Android tablet werkt. ‘Klik & Tik, de tablet’ is een makkelijk oefenprogramma. Je leert:

• aan- en uitzetten, opladen, geluid regelen, ontgrendelen, vegen, toetsenbord gebruiken;
  • naar internet gaan, websites zoeken en informatie zoeken op websites;
  • informatie zoeken op internet;
  • e-mails versturen en ontvangen;
  • foto’s en filmpjes maken en bekijken;
  • verbinding maken met wifi;veilig werken op de tablet.

Waar en hoe?

De cursus ‘Klik & Tik, de tablet’ wordt in drie dagdelen gegeven in de bibliotheekvestiging Hoornes/Rijnsoever. Je krijgt goede begeleiding van twee cursusbegeleiders. Er is ook tijd om zelf te oefenen. Er kunnen 8 deelnemers per cursus meedoen.

Wanneer?

De data van de Klik & Tik-cursus zijn:

• woensdag 14 september van 09.30 tot 11.30 uur
  • woensdag 21 september van 09.30 tot 11.30 uur
  • woensdag 28 september van 09.30 tot 11.30 uur

Aanmelden

De cursus ‘Klik & Tik, de tablet’ kost € 15,- voor drie dagen. Voor meer informatie: vraag naar Monique Kromhout in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever, tel: 071-4021983 of 06-53588720 (van maandag t/m donderdag tijdens kantooruren). Aanmelden voor de cursus Klik & Tik kan via Activiteiten op www.bibliotheekkatwijk.nl of aan de balie van de bibliotheken in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.