Crazy Challenge: Hou je ei heel!

Gepubliceerd op: 13 juni 2022 15:57

Wie zin heeft in een Crazy Challenge in de zomervakantie zit bij de bibliotheek op de juiste plek. Op donderdagochtend 28 juli van 10.15 tot 11.45 uur hebben kinderen van 8 t/m 12 jaar wel een klusje te doen. Onder de titel ‘Hou je ei heel!’ moeten deelnemers een constructie verzinnen én bouwen om een rauw ei te beschermen die van grote hoogte naar beneden valt. Een superleuke uitdaging dus regel snel een toegangskaart!

Regel hier een kaart en hou je ei heel!

Hou je ei heel!

In deze Crazy Challenge in de Hoofdbibliotheek draait alles om het beschermen van een rauw ei. Iedereen moet een plan bedanken én uitvoeren om een ei te heel te houden als dat van een flinke hoogte naar beneden valt. Wat wordt jouw idee? Ga je het ei afremmen, laat je het ei zweven, maak je het ei onbreekbaar???
In de bieb kun je van allerlei materialen gebruik maken om je probleem op te lossen: karton, rietjes, wc rollen, knijpertjes, watjes, stof, pijpenragers, satéstokjes, plastic zakjes, bubbeltjesplastic, tape. Kortom: van alles wat je kunt verzinnen om het ei intact te houden. Natuurlijk kun je jouw prototype van een omhulsel voor het ei testen met een waterballonnetje en verbeteren vóór de definitieve uitdaging plaatsvindt. Ouders zijn daarbij van harte uitgenodigd.

Word ook beschermer van een ei!

Kinderen van 8 tot 12 jaar kunnen meedoen aan deze leuke Crazy Challenge ‘Hou je ei heel!’ op donderdagochtend 28 juli. De uitdaging vindt plaats in de Makersplaets van de Hoofdbibliotheek van 10.15 tot 11.45 uur. Deelname: € 3,-. Kaarten zijn te koop via Activiteiten op www.bibliotheekkatwijk.nl of in de bibliotheekvestigingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.