Crazy Challenge: Beveilig de diamant

Gepubliceerd op: 6 januari 2022 11:44

Als je het nu over een Crazy Challenge hebt, dan is de opdracht die op 8 + 9 februari in de Makersplaets op kinderen van 8 t/m 12 jaar ligt te wachten er echt eentje! Ga er maar aan staan om een wereldberoemde diamant te beveiligen. Deelnemers krijgen twee middagen de tijd om dit voor elkaar te boksen: di. 8 februari van 15.45 tot 17.00 uur én wo. 9 februari van 14.30 tot 16.00 uur. Superleuk dus regel snel een toegangskaart!

Koop 1 kaartje voor 2 middagen en beveilig de diamant

Beveilig de Koh-i-Noor diamant

Het is gelukt! Het museum mag Britse kroonjuwelen tentoonstellen. Voor het museum begint het werk nu pas echt. Topstuk van de tentoonstelling is de wereldberoemde diamant de koh-i-noor. Maar je kunt ook een kroon en scepter bekijken. Het museum wil tienduizenden bezoekers trekken. Dat vraagt heel wat van de expositie, vitrines en de beveiliging. Bij deze Challenge in twee middagen draait het om de vraag hoe de kostbare kroonjuwelen mooi tentoongesteld kunnen worden én vooral beveiligd. Een uitdaging voor kinderen om dit op te lossen. Daar kunnen ze voor gebruiken: LEGO, micro:bit, karton, makey makey, hun eigen fantasie en meer zolang de diamant maar veilig is.

Word ook beveiliger in twee middagen!

Kinderen van 8 tot 12 jaar kunnen meedoen aan deze Crazy Challenge op 8 en 9 februari en beveiliger worden van de Koh-i-Noor diamant. Op 8 februari begint deze uitdaging in de Makersplaets in de hoofdbibliotheek om 15.45 en op 9 februari om 14.30 uur. Deelname: € 6,- (voor 2 middagen). Er zijn 8 kaarten beschikbaar dus meld je snel aan. Kaarten zijn via de knop boven in dit bericht te koop of in de bibliotheekvestigingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. De bibliotheek volgt de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.