Resultaat 71 - 80 (van 264)

• Voorleestheater Poppekus Bekijk details

9 februari 2023

Voorleestheater Poppekus komt iedere maand naar de Hoofdbibliotheek en Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever om kinderen voor te lezen. Dit doen ze niet alleen, maar in het gezelschap van de leukste poppen. Het eerstvolgende voorleestheater vindt plaats op 25 februari van 10.15 tot 10.45 uur in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever en van 11.45 tot 12.15 uur in de Hoofdbibliotheek.

• Katwijkse schrijfwedstrijd 2023: schrijf een kort verhaal of gedicht in het thema "Ik ben alles" Bekijk details

9 februari 2023

In samenwerking met de redactie van de Katwijksche Post organiseert Bibliotheek Katwijk weer een schrijfwedstrijd. Maak een kort verhaal (maximaal 1000 woorden) of een gedicht waarin het thema ‘Ik ben alles’ centraal staat. Iedereen kan meedoen. Het winnende korte verhaal of gedicht wordt gepubliceerd in de Katwijksche Post. Deadline 1 maart 2023, insturen naar marketing@bibliotheekkatwijk.nl

• Spreekuur Geldzaken Bekijk details

3 februari 2023

Wilt u geholpen worden bij uw geldzaken? Kom dan eens praten bij het spreekuur Geldzaken van ‘Grip op de Knip Katwijk’ in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever. Hier kunt u iedere dinsdag tussen 14.00 tot 15.00 uur gratis terecht.

• Belastingspreekuur Bekijk details

3 februari 2023

Heeft u hulp nodig bij het invullen van uw belastingaangifte? Kom dan naar de Belastinghulp in het digiTaalhuis van Bibliotheek Katwijk aan de Hoorneslaan. De studenten van de Leidse Rechtswinkel helpen u gratis, maar u moet zich wel vooraf aanmelden.

• Cursus belastingaangifte doen voor senioren Bekijk details

3 februari 2023

Senioren die niet zo vertrouwd zijn met het digitaal invullen van de jaarlijks terugkerende belastingaangifte, kunnen daar hulp bij krijgen in de vorm van een korte tweedelige cursus (twee dagdelen) in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever op vrijdag 24 en 31 maart van 14.00 tot 16.00 uur.

• Schrijfclub Bekijk details

2 februari 2023

Schrijf je graag of wil je graag schrijver worden, maar weet je niet waar te beginnen? Geen zorgen, tijdens de maandelijkse Schrijfclub krijg je handige tips om jouw schrijverscarrière een boost te geven! Van diverse workshopdocenten krijg je verdiepende workshops die ingaan op diverse kanten van het schrijverschap. We komen samen op dinsdag 9 mei om 19.00 uur in de Hoofdbibliotheek.

• Ontwerp je eigen game met Bloxels Bekijk details

2 februari 2023

Gamen was nog nooit zo leuk! Bloxels is de ultieme verbinding tussen de fysieke en online wereld. Bouw je game op een soort kralenplank en zie het direct online tot leven komen. Ben je tussen de 8 en 12 jaar oud, dan ben je welkom om op dinsdag 14 februari lekker aan de slag te gaan met Bloxels in de Makersplaets in de Hoofdbibliotheek. We starten om 15.45 uur en eindigen om 17.00 uur.

• VoorleesExpress Katwijk zoekt versterking Bekijk details

2 februari 2023

De VoorleesExpress van stichting Jeugd en Samenleving (JES) Rijnland zoekt nieuwe voorlezers. Door een uurtje per week bij een gezin voor te lezen, stimuleren vrijwilligers de taalontwikkeling van jonge kinderen. Naast boeken lezen doen de voorlezers taalspelletjes met de kinderen en bezoeken zij de bibliotheek.

• Filmavond over een laatste reis Bekijk details

2 februari 2023

De Bibliotheek organiseert veel activiteiten, waaronder de maandelijkse filmavonden. Op 15 februari staat er weer een ontroerende film op de planning over een laatste reis van een hoogbejaarde man en zijn dierbaarste bezit. Deze film raakt aan onvermijdelijke thema’s als liefde en verlies.

• Taalcoachtraining Bekijk details

2 februari 2023

De bibliotheek is op zoek naar nieuwe taalcoaches! Veel mensen willen de Nederlandse taal leren of verbeteren. Er is een grote behoefte aan taalcoaches die daarbij kunnen helpen. Wie zelf goed Nederlands spreekt en het fijn vindt om iemand te helpen, kan taalcoach worden. Je krijgt in vier avonden (6, 20 en 27 maart en 3 april van 19.30 tot 21.30 uur) een gratis cursus aangeboden in Bibliotheek Hoornes/Rijnsoever.

Paginanavigatie